חבר הכנסת עודד פורר, מספר 2 בישראל ביתנו, התייחס הבוקר (שני) בתכנית של אילה חסון ב-103FM למשבר במשא ומתן הקואליציוני, ואמר כי הוא "מציע לנתניהו ולצוות המשא ומתן לא ללכת על הראש שלנו, אלא על הראש של מישהו אחר". כמו כן, הוא טען כי "אשמח אם איילת שקד תצטרף אלינו". 



"אנחנו מעוניינים בממשלה בראשות נתניהו, ואמרנו מראש שלא נמליץ על שום אדם אחר", הסביר פורר בפתח דבריו. "אנחנו רוצים ממשלת ימין בראשות נתניהו אך גם הצבנו תנאים שהם לא בשמיים וביניהם גם חוק הגיוס"

בהתייחס למתווה נתניהו, שאותו קיבלו החרדים, אמר פורר: "לא מדובר בפרשה, אלא בפייק פשרה. ההצעה המדוברת הייתה על השולחן לפני הבחירות הקודמות. הם טוענים שהדרישה שלהם היא הפשרה. הסיעות החרדיות מעוניינות שכמות המכסות ויעדים של המתגייסים החרדים כל שנה יהיו באחריות הממשלה ולא יהיו כתובות בחוק. דבר שיאפשר לשנות את כמות המכסות בהינף יד במקום בצורה מסודרת בחוק".
 
גם חוק אפשר לשנות.

"כדי לשנות חוק צריך להעביר אותו במליאה בקריאה שנייה ושלישית. זה הרבה יותר מאורגן. בעיני לב החוק הוא המספרים. במקום שסיעת הליכוד תתדרך נגד ליברמן וישראל ביתנו שמפילים את הממשלה, שיפעילו את מכבש הלחצים על המפלגות החרדיות".

כשנשאל מדוע לא מביעים במפלגה תמיכה פומבית בממשלת אחדות, השיב חה"כ כי "בנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכיב את הממשלה, אך לצערי המשא ומתן נוהל ברשלנות, דחו הבעיה הכי אקוטית לדקה ה-90. תמיד הציבור החרדי מתכופף בפני הציבור החרדי, לא יקרה כלום אם זה יקרה ההפך פעם אחת. אנחנו מעוניינים שלא יהיה ניתן לשנות את המכסות בממשלה, אלא דרך החוק. אין כאן צו שעה לממשלת אחדות. אני לא רואה אופציה כזו. אנחנו נשארנו נאמנים לאמירה שלנו להמליץ על נתניהו ולשבת בממשלתו. אנחנו מקווים שכולם יתעשתו וכך יהיה בסוף".



החרדים טוענים שזה כמו לאכול חזיר ביום כיפור.


"כשהחוק עבר בקריאה ראשונה ראיתי את הסיעות החרדיות עומדות מחוץ לאולם ומוודאות שהוא יעבור כי מדובר בחוק שטוב להם. להערכתי אם הם ירצו שזה יסתדר הם ידעו למצוא את הפתרון".


 

אם זה לא יסתדר, לא תרצו לתמוך בגנץ? תעדיפו בחירות?
"לא. כן התפשרנו בידיעה שקיבלנו רק חמישה מנדטים במשא ומתן אך יש דברים קריטיים שאנחנו נלחמים עליהם. אנחנו רוצים ממשלה ימנית לאומית, אנחנו יודעים לשבת עם חרדים בממשלה אך צריך שיהיו קווים ברורים. אם ראש הממשלה יביא הצעה לפיזור הכנסת אנחנו נתמוך בה כפי שתמכנו בהצעות אחרות של נתניהו. אנחנו רוצים שתקום קואליציה".
עלתה האופציה שליברמן יהיה ממלא מקום ראש הממשלה במידה ונתניהו ייכנס לנבצרות?
"לא עלתה הצעה כזו וגם לא עלתה בקשה כזו. קיבלנו את אמון הבוחר בגובה מסוים, אנחנו לא סחטנים ולא מבקשים בקשות מופרכות. אין פה עניין על תפקידים".
 
איילת שקד תהיה מספר שתיים אצלכם במפלגה?
"אני לא מכיר דבר כזה אך המפלגה שלנו פתוחה בפני כל אחד שרוצה להצטרף. אשמח לראות אותה מצטרפת. לאביגדור ליברמן יש מערכת יחסים טובה עם הרבה מאוד דמויות בפוליטיקה הישראלית, גם עם איילת שקד. ככה צריך לנהל פוליטיקה".