המשבר בהקמת הממשלה: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התראיינה הבוקר (שני) לתוכניתו של רזי ברקאי בגלצ, ותקפה במילים חריפות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שלטענתה מסכן את המשך שלטון הימין. "הבחירות למדינה מיד לאחר בחירות זה דבר הזוי וחסר תקדים", פתחה חוטובלי את דבריה. "יש כאן מעשה של לקיחת המחנה הלאומי כבן ערובה בידי ליברמן. ליברמן עושה כבר שנים מה שהוא רוצה בנוגע לכניסה לממשלות, בלי לחשוב על האינטרס הלאומי, לא אכפת לו מהמדינה, שתישרף. אין כאן שאלות של גיוס", אמרה סגנית השר.



"יש סיכון להפסד בבחירות, יכול להיות שגם ליברמן יישאר בחוץ ואני לא מוכנה להיות במצב הזה, לא הפנסיות ולא הגיוס לנגד עיניו", הוסיפה. כשנשאלה האם הליכוד יהיה מוכן להקים ממשלה חלופית בראשות הליכוד יחד עם "כחול לבן" - אך לא בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענתה חוטובלי כי לא מדובר במצב של תיקו פוליטי שמצריך ממשלת אחדות לאומית. "אני חושבת שיש הבדלים בין שמאל לימין בישראל, והעם בחר בממשלת ימין. יש הכרעה ברורה של העם, ונתניהו נבחר לעמוד בראשות מפלגת הליכוד", הסבירה סגנית השר.



אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



ליברמן מנסה לשנות סדרי עולם עם חמישה מנדטים

לפני כן עלה לשידור יו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב אשר, והכחיש שישנם חילוקי דעות בין שני פלגי המפלגה בנוגע לחוק הגיוס. "העמדה שלנו אחידה, אין הבדלי גישות בין גפני לליצמן, זה ספין ולא נכון", טען אשר, והוסיף כי חוק הגיוס הוא לא הסיבה למשבר הנוכחי. "זה לא מה שמעניין את ליברמן, הוא איבד את הריכוז להיות שר הביטחון, ההרגשה לאורך ל כל הדרך היא שהוא לא רוצה ממשלה בראשות נתניהו". 

"ההתעקשות היא לא אידאולוגית, הופכים את החרדים ועושים ספין על הגב שלהם, על ליצמן וגדולי ישראל.  ליברמן צריך להיות אמיץ מספיק כדי להגיד שהוא לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה, והוא רוצה ללכת לבחירות, זה לא פוליטיקה זה עניין של כבוד וכוח", אמר אשר וסיכם, "אנחנו נמצאים במצב שבו יש ממשלה ויש אדם אחד גם שלקח את כולנו לבחירות על נושא מסוים, גירד את אחוז החסימה ועכשיו משתמש בחרדים כדי לשנות סדרי עולם".