הפעיל החברתי, עורך הדין ברק כהן, הסביר הבוקר (שני) בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM מדוע קרא להקים בישראל פדרציה חוקתית, ולהכריז על מלחמת אזרחים גלויה. 



"מה מצדיק שאחד כמו בצלאל סמוטריץ' ואנוכי נחיה יחד באותו משטר?", תהה כהן בפתח דבריו. "הוא רוצה X ואני בכלל רוצה Y. בואו ניפרד. בישראל יש קולקטיב משמעותי שסבור שהריבונות היא מהשם. יש כאלה שסבורים שאין בכלל דבר כזה, וכעת אנחנו נדרשים להחליט איך נחיה יחד. אני לא רוצה לריב עם סמוטריץ', להפך - אני רוצה להיפרד ממנו. למה שכל אחד יהפוך את השני לאויב במקום שניפרד לשלום? החבר'ה של סמוטריץ' בגבעות רוצים להקים להם מלך - שיעשו זאת ואנחנו נעשה אחרת".


"אני לא מחלק את המדינה", המשיך כהן. "אנחנו מופרדים כבר היום. כשראש הממשלה אומר על אנשים שהם נואמים עם אויב והם תומכי טרור, הוא בעצם הופך חלק ניכר מהעם לאויב. למה אנחנו משחקים אותה עם אחד? אני קורא לפדרציה חוקתית כשכל קבוצה תחיה על פי האמונה שלה. כך נוכל לבדוק אם ניתן לחיות בשלום בינינו".

מהו קו החלוקה?
"כל אדם יצטרך לבחור עם איזה קולקטיב הוא חי. רמת הטכנולוגיה של היום לא מחייבת שזה בהכרח יהיה באותו מיקום גאוגרפי".

מי יצביע למי? איך נצביע?
"אלו שרוצים את רצון השם אולי לא ירצו בכלל את מנגנון ההצבעה ויעדיפו ללכת בדרך התורה. אני לא מלא שנאה כלפי האחר, מי שמלא שנאה רוצה להמשיך לריב. המדינה גם ככה כבר מחולקת. אם תלכו למאה שערים תגלו שהם שונאים אותנו יותר משאנחנו שונאים אותם. ינון לדוגמה מלכלך מדי יום על האנשים שהוא משחק אותה כחלק מהעם שלהם".

ינון: "אני לא מלכלך, אני בוויכוח רעיוני. הם עדיין חברים שלי. אני יודע לשים גבולות".
"זה לא ויכוח רעיוני, זה ויכוח עקרוני-יסודי. אתם קוראים להקים כאן עם אחד, אך אתם תחליטו לו איך לחיות, עם מי להתחתן ועוד".