ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (שני) הודעה מיוחדת בנוגע למשבר סביב הרכבת הממשלה והודיע כי עד כה המגעים עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן לא צלחו. "לצערי, עד לרגע זה, כולל הערב, לא הצלחתי לשכנע את אביגדור ליברמן להימנע מבחירות. אבל כל מי שמסתכל על המציאות מבין שאנחנו צריכים לגלות אחריות ולהקים ממשלה מיד. כולם מבינים זאת. ביניהם גם ידידי הטוב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הוא אמר היום שהוא מקווה שהדברים יסתדרו עם הקמת הממשלה, ושהוא ואני נוכל להמשיך ולחזק את הברית בין אמריקה וישראל ולהפוך אותה לחזקה עוד יותר מתמיד. לא צלחו", אמר.


עוד ציין בדבריו כי "אין שום סיבה בעולם לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי. אין שום סיבה לבזבז מיליארדים, אין שום סיבה לעשות זאת, כשהפתרון מונח לפנינו. אני הבאתי את הפתרון הזה. זה פתרון שמגייס את החרדים בדיוק לפי הדרישות של צה"ל, לפי המספרים של צה"ל, לפי התנאים של החוק".

"הוויכוח כאן הוא קוסמטי, סמנטי, כמובן שלא רוצים שתקום ממשלת ימין אז מנפחים אותו. בגלל קוסמטיקה לא הולכים לבחירות. יש פתרונות מצוינים ואם יש רצון ונכונות, אפשר לפתור את הכל תוך שתי דקות".

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 
"אני אומר לכם שוב מעומק הלב, וגם מהשכל, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות מיותרות שיעלו הון עתק וישתקו את כולנו. עוד חצי שנה. מה אנחנו, הפכנו למה שפעם הייתה איטליה? אתם נמצאים במשבר אלקטורלי פרמננטי? אנחנו מדינת ישראל, אנחנו מדינה חזקה, דמוקרטית, קיבלנו הכרעה נלך ונקים את הממשלה הזאת. אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל שיקול אחר, אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר וכך אני נוהג. זו פשוט לא הדרך. עדיין נשאר זמן, עוד אפשר להתעשת. אני מבטיח לכם שאני אמשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים את הממשלה בימים הקרובים. אני קורא לאביגדור ליברמן לשקול את הדברים שנית".
 
"רבותיי, וגבירותיי, יש עוד 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות. אפשר לקיים את רצון הבוחר, אפשר להקים ממשלת ימין חזקה, אפשר להביא יציבות וממשלה טובה למדינת ישראל".

גורמים בקואליציה דיווחו על הצעת פשרה חדשה שהוצגה בפגישה המתוכננת בין בנימין נתניהו לליברמן - נושא מכסות הגיוס יוצאו מחוק הגיוס אבל לא יועברו להחלטת ממשלה, אלא יהיו חלק מההסכמים הקואליציוניים. יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר אמר הערב: "אנו לא מעוניינים בבחירות ואנחנו מקווים שהליכוד יעמוד לימיננו בדרישה להעביר את הצעת חוק הגיוס ללא כחל ושרק". הוא הדגיש כי יעדי הגיוס חייבים להיות מעוגנים בחקיקה.

לפני הצהרתו של ראש הממשלה, הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 65 תומכים מול 43 מתנגדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא השתתף בהצבעה במליאה והגיע למשכן רק לאחר שהסתיימה.