חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס היום (שלישי) למשבר במשא ומתן הקואליציוני ולהליכה המסתמנת לבחירות נוספות. בדבריו בראיון לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM אמר אבידר: "לילה ארוך, מיותר ולא מובן עבר עלינו. ליבי על חברי הליכוד שעומדים לחטוף אחרי הצהריים, בישיבת מזכירות הליכוד, והם אפילו לא יודעים זאת. עומדים להכניס לרשימה שלהם שריונים חדשים. אפשר להגיד המון דברים על משה כחלון, פראייר הוא לא. במקומו לא הייתי מצביע בעד פיזור הכנסת אלא אם יבטיחו לו שריון. נתניהו הולך לשנות את הרשימה הזו ולהכריח שריונים".



אם אתה מתחיל להתערב ברשימת הליכוד אני מבינה מדבריך שאינך רוצה בחירות.


"אנחנו לא רוצים בחירות בוודאות. אנחנו רוצים להקים ממשלת ימין אחראית ולא ממשלת חרדים".


90% מאזרחי מדינת ישראל לא מבינים את מהות הוויכוח ביניכם.


"ראש הממשלה בחר בצד החרדי במיליון האחוזים. מדובר כאן בכשל של אגו, מנהלים את המשא ומתן בצורה רשלנית ביותר. זה לא מגיע מיריב לוין אלא מראש הממשלה. ב-24 שעות האחרונות דובר הליכוד הוציא הודעה לחברי הליכוד לירות ארס בחופשיות על ליברמן. למרות זאת לא ראיתי ח"כ אחד שצייץ כנגדו. נתניהו הוא גנרל ללא חיילים. נתניהו עלה לשידור בשמונה בערב ואומר שהוא מנסה לשכנע אך ליברמן שמתעקש. לאחר מכן אותו נתניהו מתראיין לערוץ 9 ואומר לקהל הבוחרים של ליברמן שהוא ידאג להם לפנסיות. הוא מחבק מצד אחד ומוציא עין בצד השני".



בליכוד הבינו שליברמן עושה משהו שהוא מעבר לדבר עצמו. ליברמן הוא איש מאוד מתוחכם ומאוד דיסקרטי. יכול להיות שזה קשור לקרב של ליברמן נגד ליצמן בבחירות לראשות ירושלים?


"אין קשר בין השניים. ליצמן עשה טעות גדולה בירושלים ושילם את המחיר. כרגע יש משבר שראש הממשלה מנהל אותו דרך הדוברים ולא דרך הח"כים. בכך הוא גורם להרעה של המצב בכל רגע נתון. זה בהחלט מרגיש לא נעים כשרבנים נגררים לסוגיות פוליטיות ואין לאף אחד שום כוונה להשפיל את הרבנים או לגרום להם צער אך נתניהו יורה במכסנית ללא כדורים. הוא מאיים בבחירות בזמן שאנחנו כלל לא מפחדים מבחירות. הצבענו אתמול בעד פיזור הכנסת".



מה דעתך על מסיבת העיתונאים שעשה נתניהו?


"ראיתי ראש ממשלה שמנסה בכל כוחו להכניס אותנו לקואליציה בזמן שאנחנו יודעים מה הוא עושה במקביל וכיצד הוא מחבל בתהליך הזה".



אם הוא לא רוצה את נתניהו שייתן את הקול לבני גנץ. אי אפשר שבגלל מכסות החרדים המדינה תלך לבחירות.


"אנחנו היינו ישרים והצבנו במשא ומתן חמישה תנאים שהוסכמו בממשלה הקודמת. היינו נאיביים שמישהו ירצה להקים כאן את קואליציית החלומות".




עבור אנשיכם זה חלום בלהות ולא קואליציית החלומות. קואליציה היא פשרה של סך מרכיביה.
"אם היינו דורשים את המסמך שבצלאל סמוטריץ' דרש התקשורת הייתה אומרת שאנחנו כלל לא רוצים להיכנס לקואליציה. אנחנו דרשנו חמישה סעיפים פשוטים. לצערנו נתניהו לא יודע לעשות את הדברים בצורה פשוטה, הוא חייב לסבך את הדברים ולהגיע לרגע האחרון. גוררים את המדינה הזו לבחירות מיותרות. אני יכול לומר למיעוט החילוני במדינת ישראל שהם יכולים להיות רגועים כי אנחנו לא נתפשר".

אילו הצעות קיבלתם מהליכוד?
"יו"ר המפלגה אמר בעצמו שקיבל כל מיני הצעות לקומבינציות כאלה ואחרות".

יש תמונה של גדעון סער וליברמן יחדיו במליאה.
"תניחו לגדעון סער. תניחו לאיש היקר הזה. ליברמן כבר אמר לסער שאם הוא יעמוד לידו מיד תצא קונספירציה שהם מקימים תוכנית".

מה הסיכוי לבחירות או לממשלה?

"אני לא יודע לומר בנוגע לסיכויים אך מישהו צריך לשנות את ההתנהלות הכוחנית והיהירה שלו. יש לקבל אחריות ולהביא המשא ומתן הזה לכדי סיום. ראש הממשלה מוביל אותנו לבחירות ואני לא מבין למה".