השעות לקראת הדד ליין נוקפות, ועדיין אין סימנים לפשרה בדרך להקמת הממשלה ה-35, וגם הדיונים בין שליחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושליחיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהתקיימו במהלך היום לא הולידו עד כה פירות. "החדשות 12" פרסמו הערב (שלישי), שיחה שקיימו עם המתווך בין ראש הממשלה לליברמן, שמואל חייק - שהגיע ישראל בשל המשבר, והוא טען כי "ליברמן מתבצר בעמדותיו".



חייק התייחס למאמציו להביא לפשרה בין השניים, ואמר כי הוא "עושה איזה שהוא מאמץ קטן", המתווך המשיך ואמר כי הוא "מאוד מקווה שתהיה פשרה ושנוכל להכריז על הקמת הממשלה מחר. יש כמה הצעות, שאני חושב שכדאי לשקול אותן. עולות ויורדות הצעות, יש כל מיני הצעות שאולי כדאי להסתכל עליהן יותר עמוק".



משחקים צ'יקן? בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90
משחקים צ'יקן? בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90



במקביל למגעים, בליכוד עולים קולות שמתנגדים להליכה לבחירות מוקדמות, וגם זעם כלפי הניסיון של ראש הממשלה להביא לריצה משותפת עם מפלגתו של שר האוצר משה כחלון - כולנו. על פי "החדשות 13", גורמים בסביבת נתניהו הביעו לחץ מפני תרחיש זה: "אסור לך ללכת לבחירות בשום פנים ואופן, אם תלך לבחירות יווצר מצב שתהיה חייב ללכת לשימוע. לאחר הבחירות, גם אם תזכה, תהיה במרוץ כדי לחוקק את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות, ויש סיכוי גבוה שלא תצליח לפני החלטה של היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדך כתב אישום". 

גם בשטח הצעדים לקראת בחירות מתקדמים. הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 אישרה את הצעת החוק ברוב של שמונה חברים מול ארבעה, והחוק יעלה להצבעה שניה ושלישית במליאת הכנסת מחר. במהלך דיוני הוועדה הוכנסו להצעת החוק תיקוני חקיקה עקיפים לחוק מימון המפלגות, וזאת בשל הסמיכות בין הבחירות האפשריות, לבחירות הקודמות - שנערכו רק לפני כחודשיים, והנטל הכלכלי על המפלגות בניהול קמפיין בחירות נוסף בפרק זמן קרוב כל כך.