בצל סערת חוק החסינות ופסקת ההתגברות, נפגש הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, על פי בקשתו, עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והמשנה לנשיאה השופט חנן מלצר. בפגישה ציינו המשתתפים את החשיבות בקיומו של דו שיח ענייני ומכבד בין הרשויות.



הנשיאה והמשנה הדגישו את החשיבות בשמירה על עצמאותה ואי תלותה של הרשות השופטת וראש הממשלה הדגיש בדבריו את הצורך באיזון ראוי בין הרשויות תוך קיום שיח כאמור. יש לציין, כי הפגישה נקבעה מספר שעות בלבד לפני שהחלה, ככל הנראה בעקבות הביקורת החריפה של חיות על נתניהו. כל זאת, כשבמקביל מתרחש משבר במו"מ הקואליציוני שעשוי להוביל את ישראל למערכת בחירות נוספת, חודש וחצי לאחר הקודמת.  

אתמול עקצה חיות את נתניהו, כאשר בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמרה כי "ראש הממשלה אמר כי 'הנקודה המהותית היא לא עצם הוויכוח, שהוא בלתי נמנע - אלא איך יוצרים דו-שיח אפקטיבי בין הרשויות, מתוך גישה מאוזנת וכבוד הדדי... אולי מוגזם לצפות שהרשויות השונות תאחזנה זו בידה של זו, אבל אין זה מוגזם כלל וכלל להאמין בהידברות מכובדת'".

עוד אמרה, כי "ראש הממשלה סיים את דבריו באומרו 'אני דוגל בהידברות: הידברות פתוחה, הידברות סדירה, הידברות כנה. במקום ליצור תהום - נבנה גשרים'. אכן, הדבקות בעקרונות החשובים הללו שעליהם עמד ראש הממשלה בנאומו – השמירה על בית משפט עצמאי ובלתי תלוי, וקיום הידברות פתוחה, סדירה וכנה בין הרשויות המתאפיינת בכבוד הדדי - היא אחת הערובות החשובות לקיומם של חיים דמוקרטיים במדינת ישראל". 
 
לדבריה, "מאז אותו הטקס בבית הנשיא חלפה כשנה וחצי, ואני מבקשת לשאול מה נשתנה במהלך תקופה זו?! האם אירע מאז דבר מה המצדיק סטייה מעקרונות חשובים אלה?! לטעמי התשובה לכך שלילית".