"כחלון שגה שגיאה קשה": פרשן חדשות 12 הוותיק, אמנון אברמוביץ', הביע את חששותיו מהאופציה המדוברת על בחירות מחודשות לכנסת ה-22 בתוכניתם של ענת דוידוב ורוני בראון ב-103FM היום (רביעי) ואמר: "בסרט כזה עוד לא הייתי. ראש הממשלה אמר בצדק שאנחנו עלולים להיכנע למצב איטלקי. לתחושתי שהמשבר ייפתר ולא יהיו בחירות. אני מקווה שעד חצות זה ייפתר אחרת לראשונה מאז קום המדינה יש חשש אמיתי שנדרשים ללכת לבחירות נוספות. הסיפור הוא לא הרכב קואליציוני כזה או אחר, אלא על כללי המשחק, שצריכים להישאר יחד עם התשתית הפוליטית".

זה המשחק של ליברמן, אל תאשים את נתניהו.
"אני חולק עליכם. כאשר ראש ממשלה מחליט להקדים בחירות בגלל העיתון-חינמון שלו, מקדים בחירות בגלל החשדות נגדו, מדלג על אופציית הקמת ממשלת אחדות כדי ליצור לעצמו עיר מקלט, אז אי אפשר לומר שמישהו אחר אשם מלבד נתניהו. זו ממשלה שהייתה אמורה לקום לתכלית פסולה".

גם כחול לבן הצהירו שלא ישבו עם ראש ממשלה תחת כתב אישום.
"כחול לבן אמרו שלא ישבו עם ראש ממשלה שיש על ראשו כתב אישום. נתניהו בעצמו אמר שאין כלום ולא יהיה כלום, שאין בשר ולא יהיה עצם, לאחר מכן שהמלצות המשטרה נזרקות לפח ושאת כל החשדות הוא כבר יעיף בשימוע. בואו ניתן לו את האפשרות להעיף את הדברים בשימוע ואז הליכוד וכחול לבן יוכלו לשבת יחד. אל תאשים את כחול לבן בסיטואציה".

מה דעתך על צעדיו של כחלון?
"יש לי המון חיבה למשה כחלון אך אני חושב שהוא שגה שגיאה קשה והפר את כל הבטחותיו לבוחרים. אילו היה ממתין בסבלנות והיה מייצר מפלגה גדולה עם כוכבים גדולים כמו איילת שקד הוא יכול היה להביא תוצאה טובה יותר מהבחירות האחרונות. אני חושב שבארץ יש ציבור ימני-לאומי שגם נאמן לשלטון החוק והסדר התקין. אותו ציבור שהצביע לנתניהו לא הצביע כדי שישמשו בו לצרכים אישיים. לקראת הבחירות הבאות, אם תהיינה בקרוב, כל כוח ימני-לאומי שכפוף למנהל התקין יוכל להתחזק".

אתה קורא לבוגי יעלון לפרוש מכחול לבן עם צבי האוזר ויועז הנדל ולרוץ עצמאית.
"לקראת הבחירות הבאות צריך לארגן דברים מחדש. אני חושב שמפלגת העבודה ומרצ יחד עם חלקים מהציבור הערבי צריכים להתאחד למפלגת שמאל גאה שלא מתגוננת או מתביישת. כחול לבן צריכה להיות הליכוד של פעם. מפלגה לאומית-ליברלית".

מה תאמר יעל גרמן?
"במפלגות תמיד היו אנשים שונים בעלי דעות שונות. אני זוכר בשנות ה-80 את מאיר שטרית שביקש ממני להתלוות אליו לחוג בית של הליכוד. הוא דיבר שם נגד ההשקעה בהתנחלויות ואמר שלמדינת ישראל יש אורך ולא רק רוחב. על כך קיבל מחיאות כפיים סוערות".