לאחר סיום המנדט שניתן לראש הממשלה להרכבת הממשלה ופיזורה הסופי של הכנסת, תקף הלילה (חמישי) בנימין נתניהו בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית קבע שאני אהיה רה"מ, ושהליכוד יוביל את ממשלת הימין. הציבור בחר בי להוביל את המדינה. 60 מתוך 65 מנדטים לימין עשו מה שהבטיחו לו. מפלגה אחת עשתה האת ההפך הגמור. ליברמן הוליך שולל את מצביעיו, לא היתה לו כוונה לבצע את מה שהוא אמר. הציב דרישה ועוד דרישה וכל פעם שנענתה עלתה דרישה נוספת". 

עוד הוסיף: "החרדים הלכו לקראתו וזה לקח עשרה ימים שבועיים. אמר אם ייענה יהיה בסדר וכשזה נענה בחיוב אמר טוב זה לא בסדר, אם תעשו את הדבר הבא יהיה בסדר ועברו עוד ימים וזה נדחה. ככה צעד אחד צעד כל הדרישות והבקשות נדחו על הסף. ארבע פעמים אני הצעתי פשרה בחוק שבסך הכל פתור. אין כאן בעיה, יש אותם מספרים לגיוס חרדים כמו החוק הקודם. סנקציות כמו בחוק ובמתווה של צה"ל ומה שקרה שהדברים נדחו מלווה בתעמולה".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"הוא לא התכוון לחתום. רצה להפיל את הממשלה הזו. הוא עושה זאת משיקולים של לקושש עוד קולות. גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות וזה אחרי שגרר אותנו פעם שנייה בשמונה חודשים. אביגדור ליברמן גורר פעמיים לבחירות בגלל גחמות אישיות וניסיון לעוד מנדטים/ אביגדור ליברמן הוא חלק מהשמאל. הוא מגוש השמאל. אתה נותן קולות לימין והוא לא נותן את קולו לממשלת הימין. הוא מחוץ לגוש. לא יאמינו לו שוב כי מבינים את הטריק".

"קשה להאמין, לוקחים מיליארדים ומשתקים את המדינה קרוב לשנה בגלל אמביציה פרטית של אדם אחד. ליברמן רצה יותר ולקח את כולם במצג שווא".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הטיל לאחר פיזור הכנסת את האחריות לכך על הליכוד ונתניהו. "לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת "ישראל ביתנו" ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת- למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה. יש לציין, כי גם בשאר הדרישות שלנו היתה התקדמות מסוימת, אבל לא הגענו לסיכומים סופיים באף נושא וכפי שידוע לי גם עם אף סיעה אחרת הליכוד לא הצליחה לחתום על הסכם קואליציוני. לכן מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד".