ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) אמר הבוקר (רביעי) כי "החלה הספירה לאחור לקראת סופו הפוליטי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות ההליכה לבחירות חדשות. בראיון לגלי צה"ל, אשכנזי אמר עוד כי הוא ישמח אם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן יצטרף לפוליטיקה וכי שמור לו מקום במפלגתו, אך העריך כי הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לא ייכנס לחיים הפוליטיים.   



"אני חדש במליאה, אבל גם בתור חדש אי אפשר היה שלא להשתאות מול הפארסה הזאת", אמר חבר הכנסת. "יום עצוב לפוליטיקה הישראלית, אדם לוקח את המדינה כבת ערובה לגחמות האישיות שלו, רק כדי להימלט מכתב אישום. ראש הממשלה נכשל, נכנע לסחטנות, ראיתי אותו מובס ומושפל. הוא היה צריך להחזיר את המנדט לנשיא".



"יש רגעים בחיים שאתה שואל את עצמך את השאלה הבסיסית: מה היה הדבר הנכון לעם ישראל? ממשלת אחדות עם הליכוד. המרחק בינינו יותר קטן מאשר בינינו לכל המפלגות האחרות", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "כולנו יודעים את האמת: אם נתניהו היה מפנה את הכיסא, לא היינו הולכים לבחירות. מי שרוצה להגיד שמפלגת מרכז עם למעלה ממיליון מצביעים לא תוכל להרכיב פה ממשלה, לדעתי לא מבין כלום". 



בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם



על קואליציה אפשרית אמר אשכנזי: "המפתח הוא לא רק עם החרדים". חבר כחול לבן אמר עוד כי "לא נשב עם בנימין נתניהו. לדעתי החלה הספירה לאחור לקראת סופו הפוליטי, ברור שלא יהיו חוקי חסינות והתגברות על השימוע". 



על כניסה אפשרית של הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט לפוליטיקה, העריך אשכנזי כי "גדי יעדיף לא להצטרף לפוליטיקה, אני חושב שהוא לא אוהב את הבחירה הזאת". על סגן הרמטכ"ל לשעבר גולן, אמר: "יאיר גולן איש מאוד ראוי. אשמח אם יצטרף לפוליטיקה הישראלית, יש לו הרבה מה לתרום לציבוריות הישראלית. יש לו מקום גם אצלנו".