מפלגות תע"ל, חד"ש, רע"ם ובל"ד פתחו כבר אמש, לאחר פיזור הכנסת, במגעים לאיחוד מחדש במסגרת הרשימה המשותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22. יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, אמר למעריב: "ארבע המפלגות כבר החלו במגעים להחזרת הרשימה המשותפת מיד אחרי תום ההצבעה בכנסת אתמול. תוצאות הבחירות לכנסת האחרונה יהיו בסיס להקמתה מחדש של הרשימה המשותפת וכל המפלגות ירוויחו מהקמתה מחדש".



ח"כ טיבי הוסיף כי "יש להאיץ את המגעים ולסיים המו"מ במהרה". גם ח"כ עבד אלחכים חאג' יחיא ממפלגת רע"מ, אמר למעריב כי החלו מגעים ראשונים לקראת איחוד מחדש של ארבע המפלגות במסגרת הרשימה המשותפת, שהתפצלה ערב הבחירות לכנסת ה-21.



"הרצון שלנו להקים מחדש את המסגרת המשותפת הוא חלק מהפקת הלקחים מתוצאות הבחירות האחרונות. זאת דרישה חד משמעית של הציבור שלנו. חלק מהציבור הערבי לא הגיע לקלפיות בגלל הפיצול כאקט של מחאה".



יו"ר רע"ם-בל"ד מנסור עבאס. צילום: נועם רבקין פנטון



"כבר מאתמול גם מאתמול וגם היום בפייסבוק בשפה הערבית יש קריאה חדש משמעית של מרבית הגולשים לאיחוד מחדש של הרשימות במגזר הערבי או שהם מאיימים להחרים את ההצבעה. בבחירות לכנסת ה-22 הפיצול החליש את כוחנו. ירדנו מ-13 מנדטים שהיו לרשימה המשותפת ל-10 בלבד. הקמה מחדש של רשימה משותפת עשויה להגדיל את כוחנו ובעזרת קמפיין להגדלת שעור ההצבעה במגזר הערבי הפוטנציאל שלנו יכול להגיע גם ל-15 מנדטים", הוסיף.



"אנחנו במפורש יכולים להיות לשון מאזניים בכנסת ולהשפיע על תכניות הקשורות לאוכלוסיה הערבית, בראש וראשונה בכל הקשור למיגור תופעת הפשע והנשק הבלתי חוקי במגזר".





לשאלה האם רשימה משותפת עתידית תרצה לראשונה בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל להיות שותפה לקואליציה, אמר: "לא נוכל להיות שותפים לקואליציה ללא קיומם של שני תנאים מוקדמים. לא נוכל לשבת בממשלה שהורסת בתים לערבים במקום לתכנן בנייה ולאפשר שוויון ולא נוכל לשבת בממשלה שלא הולכת לפתרון מדיני".



לגבי החלטה מי יעמוד בראש הרשימה המשותפת, אמר: "כל צד יבוא עם ההצעות שלו. אני מקווה שנצליח במגעים ונוכל להקים מחדש את הרשימה המשותפת. אני מאוד אופטימי".