סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (מיל') יאיר גולן, אמר היום (חמישי) ב-103FM כי מה שהתרחש בשבועות האחרונים במדינה הוא "חרפה" וכי הוא שוקל הצטרפות לחיים הפוליטיים. בראיון לתוכנית "הקבינט", אמר גולן כי ההליכה לבחירות נובעת מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו "לוקה בשחיתות" ומעוניין בקואליציה שתחוקק עבורו "חוקים מסוכנים והרסניים".

"אני לא נבהל מאתגרים, קשיים או דרך מורכבת. זה שאני נכון להצטרף לפוליטיקה לא אומר שזה יקרה. אין לי כרגע פלטפורמה רלוונטית", אמר גולן לרוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור.
כולנו יכולים לדמיין מי ישמח לצרף אותך. אפילו עיוור לא היה מחמיץ את התמונות שלך נפגש עם שלי יחימוביץ' ואחרים כשעשית את בדיקת הקרקע המתבקשת.
"לא מדויק. היו לי הרבה מאוד מפגשים אך אף אחד מהם לא עסק במשהו קונקרטי ומיידי. יש הבדל בין שיחות רקע לשיחות קונקרטיות שלא החלו. אני לא מברך על המוגמר כי הוא עוד לא התחיל".


מפקדך לשעבר גבי אשכנזי שחרר הבוקר הזמנה ואמר שישמח שתצטרף אליהם.
"בימים הקרובים אראה לאן אני הולך. מוקדם מדי לעסוק בתפקידים ובפלטפורמות. אני חושב שיש להחזיר את השפיות למרחב הציבורי שלנו. מה שהתרחש בשבועות האחרונים בישראל זו חרפה. התקיימו בחירות ב-9 באפריל שהסתיימו עם שתי מפלגות גדולות שזכו ל-35 מנדטים. המרחק האידיאולוגי בין שתי המפלגות הללו הוא זניח ובמקום להקים קואליציה של 70 חברי כנסת, פנו לדרך אחרת כי אדם אחד לוקה בשחיתות וצריך להגן על עצמו על ידי קואליציה שתחוקק עבורו חוקים מסוכנים והרסניים למדינת ישראל".

"זה לא הגיוני ובלתי נסבל. אנחנו חייבים להחזיר את הנורמליות למרחב הציבורי. זה לא יהיה פשוט וזה לא משחק ילדים, אך חובה לעשות את זה עם אנשים ישרים ונקיי כפיים שמה שמעניין אותם באמת זו טובתה של מדינת ישראל ולא טובתם האישית", הוסיף.
איפה אתה ממקם את עצמך? ימין? מרכז? שמאל?
"התיוגים הללו הפכו היום לכלי ניגוח והם מאוד בעייתיים. אני בעד היפרדות מהפלסטינים, כלכלה חופשית אך רחומה, ורוצה שלמדינה שלנו יהיה חזון תרבותי וחינוכי שיוביל אותנו למקומות הראשונים בעולם. במקביל אני סבור שיש לגלות יוזמה ביטחונית ביחס למרחב העוטף אותנו. יש לנו היום הזדמנויות בלתי רגילות".
נשמע שאתה מזדהה עם מפלגת העבודה. אתה מכוון להנהגה או לשותפות?
"אינני יודע לומר לעת עתה. זה עוד לא התחיל. אני מתייעץ עם המון אנשים טובים ויש תחושה שצריך לעבוד קשה כדי לתקן דברים חשובים. יש פוטנציאל אדיר לעם היושב בציון. יש פה מאבק אדיר על דרכה של המדינה ואני רוצה להשפיע על הכיוון שנראה לי חיובי ונכון".
השתחררת משירות המדינה אחרי 38 שנים. לא בא לך לעשות לביתך?
"לא. המרחב הציבורי הוא שבוער בעצמותיי. כל חיי הייתי משרת ציבור ואני לא מתכוון להפוך את עורי".