הכישלון בהרכבת הממשלה: אמש, פוזרה הכנסת ה-21, לאחר שחוק פיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 74 חברי כנסת אל מול 45. ברקע הניסיונות הרבים להקים ממשלה ברגעים האחרונים למנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלו שמועות על פנייה מצוות המשא ומתן של הליכוד ליו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שלאורך הקמפיין התבטא בחריפות נגד ישיבה עם ראש ממשלה המואשם בפלילים בכפוף לשימוע.

על שמועות אלו הגיע לדבר הערב (חמישי) יו"ר העבודה גבאי במהדורת חדשות 12 והסביר: "אחת הדרישות שהייתה על מנת להתחיל במשא ומתן עם נתניהו היה שינוי מוחלט ברטוריקה כלפי מערכת אכיפת החוק. אני הייתי בהפגנה הגדולה בתל אביב נגד חוק החסינות ביום שבת, עברתי דרך הקהל. בעיניים של האנשים שנכחו שם היה פחד מפני אובדן הדמוקרטיה, כשראש הממשלה מציע לך שאלטר למנוע פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ו-וטו מוחלט על חוקים הפוגעים במערכת אכיפת החוק - לא אומרים מיד לא. לאחר מכן התייעצתי עם חברי הסיעה שלי והחלטנו שלא".
 
"אני יודע דבר אחד היום - לא אומר יותר דבר כמו 'לא אשב עם נתניהו'", הוסיף גבאי. "להזכירכם, אני היחיד שהתפטר מממשלה של נתניהו. דמייני לעצמך את 18 בספטמבר 2019. היה ונתניהו ירכיב את הממשלה ויחיל את חוקי החסינות, מה יאמרו לי? יאמרו שיכול הייתי למנוע את זה. מבחינתי, יש ערך רק לדבר אחד - טובת המדינה. אם אני יודע שישראל במדרון חלקלק לאובדן הדמוקרטיה, ואני יכול למנוע את זה, אני אעשה את זה".
יו"ר העבודה תקף גם את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שעליו הטיל רה"מ את האחריות לכישלון ביסוס הקואליציה: "למנות אדם כמו ליברמן לתפקיד שר הביטחון היה מעשה שלא יעשה". "הייתה מטרה אחת גדולה - לעצור את השחיקה בדמוקרטיה. אם היה לי לרגע ספק שהוא משתמש בנו (למטרת המו"מ הקואליציוני) לא הייתי נכנס לחדר. לפני שבאתי היו הרבה תנאים להגעה לפגישה הזאת. כשנכנסתי ידעתי שהסיכוי להצטרף לממשלת נתניהו נמוך, ושבמידה ואצטרף, עליי יהיה לתת הסברים".

בקשר לעתידו כעומד בראש מפלגת העבודה, לצד קריאות מחברי מפלגה אחרים ביניהם מספר 2 ברשימתו ויו"ר הסיעה, ח"כ איציק שמולי, וח"כ סתיו שפיר שקוראים לבחירות מקדימות לבחירת מנהיג חדש אמר גבאי: "נקיים פריימריז לראשות המפלגה ואקבל החלטה לגבי המשך הדרך".