מליאת הכנסת תתכנס ביום שני הקרוב כדי לבחור בהצבעה חשאית את מבקר המדינה החדש. מועמד הקואליציה הוא מתניהו אנגלמן ומועמד האופוזיציה הוא אלוף במילואים גיורא רום. בליכוד חוששים מפני תבוסה בהצבעה בעקבות המשבר עם ליברמן. כזכור, כשעה לפני סגירת רשימת המועמדים לתפקיד המבקר החליטו סיעות הקואליציה, כולל ישראל ביתנו, לתמוך במועמדותו של אנגלמן, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה. מנגד ב"כחול לבן" הציגו את מועמדותו של אלוף במיל גיורא רום. במועמדותו תומכים גם סיעות העבודה, מרצ ורע"ם-בל"ד.
 
כאמור ההצבעה ביום שני במליאה היא חשאית. בליכוד חוששים כי בעקבות המשבר עם ליברמן חברי הכנסת של ישראל ביתנו יצביעו נגד מועמדותו של אנגלמן, ימנעו או יעדרו מההצבעה למרות שיו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אמר הערב למעריב כי הם עדיין תומכים באנגלמן. ב"כחול לבן" בונים גם על מרד בשורות הליכוד, מצד חברי כנסת ממורמרים על כך שהכנסת ה-21 פוזרה זמן קצר לאחר כינוסה, שירצו להביע את מחאתם בהצבעה החשאית מחרתיים.

ייפול קורבן לטלטלה הפוליטית? מתניהו אנגלמן, צילום: מתוך אתר המל"ג
ייפול קורבן לטלטלה הפוליטית? מתניהו אנגלמן, צילום: מתוך אתר המל"ג

 
בתוך כך היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כתב בתשובה לפנייתו של עו"ד יובל יועז, שטען כי מאחר והכנסת פוזרה יש מניעה משפטית מלבחור מבקר חדש על ידי הכנסת היוצאת, כי "עד לכינוסה של כנסת חדשה לכנסת היוצאת יש את מלוא הסמכויות ובכלל זה הסמכות לבחור את מבקר המדינה".

לאור זאת יש לדבריו לקיים את הליך הבחירה למבקר המדינה בתוך לוח הזמנים הקבוע בחוק, קרי ביום ב, שהוא המועד האחרון לעניין זה.