ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) תקף הבוקר (ראשון) את השרה איילת שקד, חברתו לשעבר למפלגת הבית היהודי, ואת ההצעה כי תנהיג איחוד חדש של מפלגות ימין. בראיון לגלי צה"ל, סמוטריץ' אמר כי שקד "נטשה" את המפלגה והובילה את המדינה לסחרור בשל הקמת מפלגת הימין החדש. חבר הכנסת תקף גם את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, וכינה אותו "לא רציונלי". 

"האחראים שלקחו הימור מסוכן שלא התממש ואיבדו הרבה קולות", אמר סמוטריץ' על שקד והשר נפתלי בנט. "אם היו נשארים בבית היהודי הייתה לנו ממשלת ימין מעולה גם בלי איווט ליברמן. צריך להבין, פוליטיקה זה לא סטארט אפ. זה חוסר אחריות להתנהל ככה במערכת פוליטית. זאת לא שאלה של איך אדם פלוני חוזר לחיים הפוליטיים אלא איך ממקסמים את המנדטים מימין לנתניהו".
"צריך שתהיה מפלגה אחת מימין לליכוד. נכון לעכשיו יש כזאת: איחוד מפלגות הימין. כל מי שגבה מאיתנו מחיר כבד צריך לשבת בבית ולעשות חשבון נפש ולא לרוץ שוב ולסכן את המנדטים", הוסיף חבר הכנסת. 

לגבי אפשרויות לחיבורים של המפלגות השונות בימין אמר סמוטריץ': "גם לחיבורים יש גבול, איחוד של חמש מפלגות לא יצליח לתפקד לאחר מכן. אוי ואבוי אם מישהו יאיים שירוץ רק כדי שייקחו אותו לאיחוד. אם איילת שקד רוצה לחזור סבבה אבל מאיפה הרצון להיות מספר 1? נטשת, פילגת והובלת לסחרור שכל מדינת ישראל נמצאת בו. אני לא חושב שיש סיבה בעולם שהיא תהיה מספר 1. הייתי רוצה לראות כמה שיותר חיבורים כדי למקסם את הכוח וכל דבר לבחון באופן ענייני, מי מביא מנדטים ומי מרחיק מנדטים. מי שישאיר בחוץ חייב להישאר בבית ולא לרוץ לבד ולבזבז את הקולות". 

אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

על הפרסומים בנוגע להצעות נתניהו לאבי גבאי ומפלגת העבודה במהלך המו"מ הקואליציוני שכשל, אמר סמוטריץ' כי "לא משנה אם היו כוונות לתת לגבאי את משרד הביטחון כי בשום פנים ואופן לא היינו מאפשרים ממשלה עם סתיו שפיר וווטו על דברים שהיו חשובים לנו. לא יודע באיזה דברים ראש הממשלה השתעשע ובאיזה לא". 
"בסופו של דבר היה צריך את ההסכמה שלנו. עם רוסו כשר ביטחון היינו הולכים, הוא לא ממש שמאל, אבל מפלגת העבודה על אנשיה שנטועים עמוק בשמאל לא היינו מסכימים", הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי. 
על דברי השר צחי הנגבי כי הוא קורא לממשלה עם מפלגת כחול לבן, אמר סמוטריץ': "אני מקווה שלא יהיה איחוד עם כחול לבן והמסקנה שלי היא שצריך לייצר מפלגה גדולה מימין לליכוד ושתהיה ממשלת ימין שנוכל לקדם בה דברים שאנחנו מאמינים בה ושנוכל לחזק את נתניהו שלפעמים יש לו חולשה בדברים האלה. נתניהו התחייב להקים ממשלת ימין אני רוצה להאמין לו ולקוות שהוא יקיים ממשלת ימין".

"הגיע הזמן שניפרד ממנו"
חבר הכנסת תקף גם את ליברמן והאשים אותו בטרפוד הקמת הממשלה. "מה שקרה היה מנקמנות או רצון לעוד מנדט על שנאת חרדים או שגמל טובה למערכת המשפט שמרחה את הטיעונים המשפטיים נגדו", אמר סמוטריץ'. "האיש לא רציונלי, ובוודאי שלא עמדה לנגד עיניו טובת ישראל. החרדים הלכו לקראתו. הוא טס לחו"ל יום לאחר הבחירות. הוא יודע שפוליטיקה זה אומנות של פשרות והוא בחוסר אחריות גרר אותנו לעוד כמה חודשים של חוסר ודאות, ואחרי 20 שנה שלא התיר חותם הגיע הזמן שניפרד ממנו. הוא הוכיח שבגלל שטויות הוא מטרפד הקמת ממשלת ימין". 
בתוך כך, חבר מפלגתו של סמוטריץ', עו"ד איתמר בן גביר, הגיב הבוקר ברדיו גלי ישראל לידיעה לפיה גורמים בבית היהודי שוקלים להיפרד מעוצמה יהודית. "אנחנו לא מתרגשים, ישנתי טוב הלילה. ראיתי את הספין שמנסים לעשות גורמים במפד"ל הישנה, לא בטוח שזה הרב רפי פרץ שהעוזר שלו שלח לי הודעה אישית שהם לא קשורים לפרסומים והרב רפי אמר בקולו שאם לא עוצמה יהודית הם לא היו נכנסים לכנסת", אמר בן גביר.
איש עוצמה יהודית נשאל גם על סמוטריץ' ושקד ועל השאלה מי מתאים מביניהם לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין ואמר כי:" אני מעריך את שניהם. החיבור שעשינו עם בצלאל היה חיבור מנצח והוכיח את עצמו, שיתפנו פעולה והצלחנו להביא הישג בבחירות האלה ובסופו של יום איחוד מפלגות הימין הייתה המפלגה היחידה שנכנסה לכנסת ישראל לעומת אחרים שהיו יותר גדולים וחזקים ונפלו. אולם אני גם מעריך את איילת שקד, זה לא סוד שאני בקשר  איתה בשנים האחרונות, חושב שהיא עשתה עבודה טובה, יש בינינו מחלוקות אידאולוגיות אבל בסופו של יום היא דמות מוערכת ואני סבור שצריך לכלול חיבור גם איתה".