פרשן ערוץ 20, שמעון ריקלין, עורר אתמול סערה כשמתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המגעים עם מפלגת העבודה. הבוקר (שלישי) הוא התראיין בגלי צה"ל והשיב לביקורת: "הייתי בהלם מכל התגובות. אני הולך עם ראש הממשלה הרבה זמן, אמר ריקלין. "אני חושב שעשו לו עוול, אני מאמין בדרך שלו וחושב שהוא אידאולוג, ולכן לא עולה על דעתי שאחרי שהימין מנצח, השמאל מקבל את הניצחון על מגש של כסף. לא עבדתי כל כך הרבה זמן, כמו רבים מחברי, כדי להכתיר את מפלגת העבודה".

ריקלין המשיך להסביר את ההתנגדות שלו לצירוף מפלגת העבודה:  "נתניהו ניסה לבנות קואליציה ימנית ואז לצרף עוד גורמים. אני יכול להבין את ההיגיון הזה כי הוא תמיד רוצה ממשלה כמה שיותר יציבה. אבל להקים ממשלה מצומצמת ולתת מנדט גדול לשמאל - אני נגד". 
איש הימין, שחלק מהטענה שלו נגד נתניהו נבעה מההצעה לתת לשלי יחימוביץ' את תיק המשפטים - הצעה שהוכחשה ע"י הליכוד - מתח ביקורת על מערכת המשפט: "ממשלות הימין לקו בטיפול במערכת המשפט. נוצרה פה מפלצת שהשתלטה על כל תחומי החיים. את הדבר הזה צריך לשנות. חשבתי שגם בגלל מה שנתניהו עובר, שהפעם זה יקרה. לצערי ליברמן מנע את זה אבל עדיין לא צריך לקחת את מפלגת העבודה". 

"השמעתי ביקורת, אבל עד עכשיו תמכתי בראש הממשלה בכל לבי כי שווה לעשות את המהפכה שצריך. נתניהו הוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה פה. אני לא מוכן שנלך אחורה, שלא נממש את ריבונות הימין ואת רצון העם. צריך להתחשב במיעוט אבל להתחיל לשלוט. זה קורה, אבל בקצב מספק".
ריקלין גם מתח ביקורת על החלטת ראש הממשלה לפטר את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד: "גם אני לא אהבתי את זה. זה היה מיותר, אבל באמת קובעי המדיניות רוצים להכתיב לנו שאם אדם משמיע דעה שונה מהרגיל אז יש התפוצצות? אי אפשר להיות יותר מגוונים בשיח?".