בלעדי ל"מעריב אונליין": חבר הכנסת לשעבר במפלגת העבודה מיכה גולדמן, המכהן כיום בהנהלת המפלגה, מקורבו של אהוד ברק אמר היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" כי "אהוד ברק אכן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. הוא עוד לא קיבל את ההחלטה אבל הכיוון הוא יותר חיובי מאשר פחות. אני משוחח איתו על בסיס יומיומי". 
גולדמן, הנחשב למקורב לברק פועל בשנים האחרונות להחזרתו למפלגה "ישנם מאות אנשים, פעילים במפלגה בקיבוצים ובערים, שרוצים שהוא ייקח את ההחלטה מהר ככל האפשר: "כולנו עדים בחודשים האחרונים לרצון שלו לראות חילופי שלטון ואני מקווה שהוא אכן יעשה זאת. יש כל מיני סיבות להחלטה אם הוא ירוץ או לא. זה תלוי בין היתר, בהחלטה האם הבחירות יתקיימו בוועידה או בפריימריז בין כל חברי המפלגה".

התבטאויות מסוג אלו באות על רקע כמה אירועים, ביניהם תוצאות סבב הבחירות הקודם במהלכו העבודה בראשות היו"ר הנוכחי, אבי גבאי, קיבלה מספר מנדטים הנמוך ביותר בתולדותיה, העובדה כי בימים האחרונים מספר רב של חברי כנסת מאותתים על כוונתם לרוץ לראשות המפלגה שתלך לפריימריז ככל הנראה בתחילת החודש הבא, כפי שפורסם מוקדם יותר היום. 

הלחץ הציבורי והתקשורתי סביב כניסתו של ברק לפוליטיקה החלה עוד במרץ, כשראש הממשלה לשעבר התבטא לעיתים תכופות בכלי התקשורת כנגד ראש הממשלה המכהן, וביקר את התנהלותו לעיתים תכופות. בתוך כך, סביב שאר השמועות, פרסם ברק את הציוץ הבא בחשבון הטוויטר שלו: "אם יהיה מה להודיע, תמצאו את זה -  לא רק בטוויטר".

 


כזכור, מקורב נוסף של ברק השר לשעבר שלום שמחון דיבר ברדיו 103FM ושם העריך כי בפני ברק עוד כמה משוכות לפני שיקבל את ההחלטה "העיקרית היא סירובה של אשתו". עוד הוסיף שמחון: "אני די מבין את נילי ואוהב אותה באופן אישי. אני חושב שהשיקולים שלה הם במישורים הנכונים. מה שאני אוהב באהוד ברק זה שהוא יודע לשים את המדינה אל מול עיניו". גם שמחון טען כי ברק טרם קיבל את ההחלטה הסופית.



ברק בן ה-77 היה ראש הממשלה הממשלה העשירי של מדינת ישראל בין השנים 1999-2001 ולאחר מכן כיהן כשר הביטחון בממשלות אולמרט ונתניהו בין השנים 2007-2013. ברק עזב את מפלגת העבודה ב2011 והקים את מפלגת "העצמאות" שהמשיכה לשמש כחברה בממשלת נתניהו עד לבחירות 2013.