ח"כ משה גפני (יהדות התורה) טען הבוקר (שני) בכאן ב' כי ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו נובעת ממניעים פוליטיים. גפני אמר גם כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה עם כחול לבן בגלל התנגדות לישיבה עם ח"כ יאיר לפיד, אך כי "התמונה הייתה משתנה" אם לא הייתה רוטציה בינו לבין בני גנץ.

"מה הייתה הברירה? אנחנו לא היינו הולכים עם כחול לבן וזו תמונת המצב, שהציבור בחר בנתניהו", אמר גפני על הכישלון להקים ממשלה. "לא הייתי יושב עם כחול לבן. לא השתנה אצלי כלום לגבי לפיד", אמר גפני. "אם לפיד ומפלגתו לא היו יחד בכחול לבן? המצב היה שונה אבל היינו הולכים עם נתניהו בגלל שאנחנו אמרנו כל הזמן, אמרנו גם לבוחרים שלנו שאנחנו הולכים עם נתניהו, אבל זה היה משנה באמת את התמונה אם לפיד לא היה בתוך העניין".
"אמר לי מישהו בכיר בליכוד בתחילת המו"מ 'אני חושש שאנחנו מנהלים מו"מ לריק מכיוון שליברמן לא רוצה להיכנס לקואליציה הזאת בשום מקרה, הוא לא רוצה שנתניהו יהיה רה"מ ולכן אנחנו בסופו של דבר נלך לבחירות, אנחנו צריכים לעשות את העבודה'", הוסיף. "ובאמת עשינו את העבודה ישבנו ודנו על הסכם קואליציוני, אבל אמר לי הבכיר בליכוד, הוא אמר את זה באופן חד משמעי 'תדעו ותיקחו בחשבון שיכול להיות שלא יצא מזה כלום'".
 
"לא נוח לי כל המצב הזה שראש ממשלה חשוד בפלילים מתחילתו ועד סופו, אבל עם כל הכבוד אני ראיתי דברים שאומרים שאת נתניהו יש רבים שלא רוצים לראות כרה"מ, אני לא בטוח כפי שאמרתם קודם האם כל אזרח שהיה צריך לעבור את כל התהליך הזה האם הוא לא היה נכנס מיד לתוך הליך של כתב אישום? אני חושב שלא", אמר חבר הכנסת על תיקי נתניהו.


משה גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
משה גפני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"אני חושב שהנושאים הם נושאים כאלה שלא בטוח שהיו מגישים כתב אישום נגד אזרח רגיל ומגישים את זה נגד ראש ממשלה, פשוט רצו לעשות כל דרך שהאיש הזה (נתניהו) לא ימשיך. אני חושב שבמקרה של נתניהו הגזימו מאוד אני לא רוצה להגיד מעבר לזה בגלל שאני לא יודע, אבל המציאות היא שיש רבים שרצו שהוא לא ימשיך להיות רה"מ", הוסיף יו"ר ועדת הכספים.
 

"במציאות הזאת אני לא בטוח שאם רה"מ היה מישהו אחר אם כל התהליך הזה היה קורה, לא בטוח, לא אומר שלא", אמר גפני. "אני יודע שבסופו של דבר לא מצליחים להוריד את נתניהו בבחירות, זאת המציאות, אני לא יודע להגיד בוודאות מה יהיה בהמשך אבל אני הולך איתו בגלל שאני חושב שהוא ראש ממשלה טוב, אני חושב שגם בנושאים המדיני והביטחוני הוא מתנהג לא בהתלהמות ומה שחשוב זה אזרחי המדינה ואני חושב שהוא ראש ממשלה טוב".

"אני יודע שיש רבים ששומעים אותי עכשיו וחלקם אומרים 'כל הכבוד לגפני' וחלקם אומרים 'תראה את גפני הוא הרי נקרא איש ישר למה הוא לא אומר שצריך להעמיד אותו לדין?'", הוסיף חבר יהדות התורה. "אני אומר שבסופו של דבר המציאות הזאת שבה ראש ממשלה שהוא ראש ממשלה טוב שניהל את המדינה כמו שצריך בנושאים הכי מרכזיים שלה ואת זה אני יודע ומכיר גם בשיחות שהיו לי איתו וגם בשיחות שהיו לי עם אחרים, המציאות היא שבסופו של דבר זה עולה על הכול אלא אם כן מדובר על עבירות ריגול, בגידה, דברים מהסוג הזה, אבל אם אלה עבירות מהסוג הזה של אשתו עם החמגשיות ודברים דומים אני חושב שהחשיבות של לדאוג לאזרחי המדינה".