דברי השגריר האמריקאי דייוויד פרידמן בריאיון ל"ניו יורק טיימס", שלפיהן לישראל יש זכות לספח שטחים מהגדה המערבית, ממשיכים לעורר סערה גדולה בקרב הפלסטינים ברמאללה ובעזה.



"צעדות השיבה" יחזרו ביום שישי הקרוב לאורך הגדר ברצועת עזה, לאחר הקפאה בשל הרמדאן יהיו במחאה על דברי השגריר. זאת, למרות שאתמול מיהר בכיר בממשל האמריקאי לנסות להרגיע את הרוחות, והבהיר כי "שום תוכנית של סיפוח חלקים בגדה על ידי ישראל לא הוצגה בפנינו, ולא נמצאת בדיונים".



אולם, הפלסטינים לא נרגעים, וממשיכים בתקיפת את מה שהם מכנים "השגריר המתנחל". הוועדה העליונה של צעדות השיבה והסרת המצור הודיעה, כי הצעדות יתקיימו ביום שישי אחר הצהריים תחת הכותרת "לא לסיפוח הגדה, פרידמן סתום את הפה".



כזכור, משרד החוץ הפלסטיני הודיע ביום ראשון, כי הוא שוקל להגיש תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד שגריר ארצות הברית בישראל פרידמן בשל אמירותיו. בהודעת המשרד נכתב כי אמירותיו הגזעניות של פרידמן עולות בקנה אחד עם מהלך כמו הגשת תלונה להאג.



בינתיים, הפלסטינים הודיעו כי השגריר הקטארי מוחמד אלעמאדי יגיע השבוע השבוע כדי להכניס פעימה נוספת של הכסף הקטארי. במקביל, אמורה להגיע בימים הקרובים גם משלחת ביטחונית מצרית, כדי לדון גם בעניין הרגיעה.



גם במהלך היום נמשכו הפרחת בלוני התבערה מצפון ומדרום רצועת עזה לכיוון ישובי עוטף עזה. עובדי ויערני קק״ל נגב מערבי דיווחו על טיפול בשני מוקדי שריפה. אחד ביער אסף שמחוני והשני ביער מגן. במקום פעלו עובדי קק״ל, צוותי כיבוי האש וצוותי צה״ל.