"נתניהו לא יפקיד את גורלו בידיך": חדשות "כאן" דיווחו הערב (שני) על שיחה שהתקיימה בין נתן אשל, שליחו ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שיחה בה הסביר אשל את הסיבות מדוע לא יקבל סמוטריץ' את תפקיד שר המשפטים אותו קיווה לקבל בממשלת נתניהו. על פי הדיווח, הסיבה לסירוב של נתניהו להעניק לסמוטריץ' את הלשכה ברחוב צלאח א-דין, היא בשל החשיבות של התיק לעתידו האישי של ראש הממשלה.




על פי הדיווח, אשל אמר לסמוטריץ' בשיחה בין השניים כי "שר המשפטים הבא יחזיק במפתח לגורל המשפטי של ראש הממשלה ומשפחתו, אין סיכוי שתקבל את המפתח הזה, תשכח מתיק המשפטים". עוד ניסה להסביר השליח של ראש הממשלה לחבר הכנסת כי לא מדובר בעניין פוליטי אלא אישי. במקביל לכך, ב"החדשות 13" דיווחו על חבילת הפיצויים שהוצעה לסמוטריץ' על ידי ראש הממשלה, במקום תיק המשפטים. 



נתן אשל, צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90
נתן אשל, צילום: נועם מוסקוביץ', פלאש 90



כפי שדווח בעבר, הוצע לחבר הכנסת תיק התחבורה, אך הוא דרש בנוסף לתיק גם את תיק התפוצות, דבר שנתניהו סירב לו בשל החשש ליצור משבר נוסף עם יהדות התפוצות, לאחר משבר הכותל ולאור התבטאויותיו על מדינת הלכה. במקום זאת הציע ראש הממשלה לסמוטריץ' את התיק לעניינים אסטרטגיים אותו מחזיק גלעד ארדן בימים אלה, אך ככל הנראה יפנה אותו לאחר הבחירות.



מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח בכאן: "הדיווח בתאגיד על דברים שנאמרו כביכול לסמוטריץ׳ בעניין תיק המשפטים - אינו נכון ומשולל כל יסוד. לא היו דברים מעולם". נתן אשל מסר בתגובה: "נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה. אמרנו שהתיק לא ימסר לאף מפלגה וכך יהיה. המצאות של סיפורים אולי עושות טוב למי שלא מקבל את מבוקשו, אבל לאמת אין להם קשר". סמוטריץ׳ סרב להתייחס לדברים.