ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו על המשך סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים הבאה, כך נמסר הערב (רביעי) מלשכתו של ראש הממשלה. ההצעה תעלה לאישור הממשלה. המשבר נוצר בעקבות פיזורה של הכנסת והמשך קיומה של ממשלת המעבר.



נתניהו וכחלון הצטלמו לסרטון משותף, בו הודיע ראש הממשלה: "יש לנו בשורה משמחת להורים בישראל - שר האוצר ואני מצאנו פתרון לסבסוד הצהרונים. בספטמבר בתחילת שנת הלימודים יהיו צהרונים".



השר כחלון פנה לנתניהו ואמר: "תודה לך אדוני ראש הממשלה. זוהי באמת משימה, אבל מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות. נמשיך לדאוג לילדי ישראל".



חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, בירך על הפתרון: "אני שמח שראש הממשלה נענה לפנייתי והודיע כי נמצא פתרון לבעיית הצהרונים. הקלה על נטל ההורים העובדים במסגרת יום לימודים ארוך לילדינו היא יעד מרכזי של השלטון המקומי ואנו נמשיך לפעול בעניין לטובת כלל תושבינו".



המשבר כאמור נסוב סביב אישור תקציב לתוכנית הצהרונים הכוללת כ־220 אלף תלמידים בגילי 3־8. נוצר מצב לפיו בהיעדר אישור תקציבי, ההורים הם אלה שישלמו מכיסם ויצטרכו להוציא החל מספטמבר הקרוב מאות שקלים כל חודש, דבר שימנע מרבים לשלוח את ילדיהם לצהרונים.



אתמול אמר יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, כי לאור בקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תוקם ועדת חינוך זמנית בכנסת שתעקוב מקרוב אחר כל הבעיות והמצוקות במערכת החינוך לקראת שנת הלימודים. טרם נמסר מתי היא תתכנס, מי יעמוד בראשה ומהן הבעיות המרכזיות בהן היא תעסוק, אך יש להניח כי בשל לוח הזמנים הצפוף היא תתקיים בקרוב ותצטרך להחליט בסוגיות מכריעות.