שר המשפטים החדש, אמיר אוחנה, משך עניין עוד בטרם החל בתפקידו. בראיון לעמית סגל ב"חדשות 12" התייחס השר הטרי לכל העניינים הבוערים, בהם היחס לבג"ץ והחשש מתפירת תיק בתפקידו ולאור דעותיו וכמובן האם זכה לתפקיד, על מנת לסייע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיקים המשפטיים איתם הוא מתמודד. "לא רק שהעליתי בדעתי להיות שר המשפטים לא העליתי בדעתי להיות חבר כנסת. פסגת השאיפות הייתה להצליח להגיע להיות הלוחשים על אוזנם של מקבלי ההחלטות", סיפר אוחנה.



בתגובה לשאלה האם קיבל את התפקיד מראש הממשלה, על מנת לסייע לו בתיקיו המשפטיים אמר אוחנה כי אלו "דברים שאין להם חיבור למציאות. אני תומך נלהב של פסקת ההתגברות, אמרתי זאת במקומות רבים, הרבה הרבה לפני חקירות נתניהו. כולל על החלטת שמירת החסינות. את דעותיי באשר לחקירות נתניהו, האופן שבו התנהלו, גם החקירות, גם ההדלפות, אמרתי בצורה מאוד ברורה, אפשר לבדוק, אני חושב שבגלל הפוזיציה הנוכחית שלי כשר המשפטים וכדי למנוע לזות שפתיים, עדיף ללכת לארכיונים ולא לתת לכל מלעיזינו תחמושת. אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי בעבר, אבל אני חושב שבפוזיציה הזאת ראוי שאגזור על עצמי איפוק".



על פרקליט המדינה שי ניצן אמר אוחנה כי "עדיין לא פגשתי את שי ניצן. אדם שנמצא בפוזיציה הזאת ככלל, בוא נאמר, חזקת תקינות המנהל, הוא הגון. להבטיח לך שתמיד בבתי המשפט ובפרקליטות יושבים מלאכים צחורי כנפיים שפועלים תמיד משיקולים מקצועיים בלבד? וואלה, אני לא יכול להבטיח לך. לצערי".



שי ניצן. קרדיט: ליאב פלד



על דבריו בעבר כי לא כל החלטה של בג"ץ צריך לקיים אמר אוחנה כי "טלי חטואל, עליה השלום, גרה בגוש קטיף, היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים שנבנו בפאתי חאן יונס. הצבא זיהה את המבנים הללו כסכנה ביטחונית. ובג"ץ, למרות שאין לו מומחיות, החליט למנוע את ההריסה הזאת. אני אומר שהשיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים. כן, אני אומר זאת".



אוחנה התייחס גם לאפשרות שאולי יתפרו לו תיק במהלך תפקידו ואמר כי "אני חושב שכרגע אני צריך ללמוד את המשרד ועוד לא עלה בידי לעשות זאת. היו לי התבטאויות גם בהקשרים אלו בעבר. אני חושב שגם ציינתי מקרים ספציפיים, דיברתי על יעקב נאמן לדוגמא. מה שאני לומד מזה, שלא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שיושבים במערכת אך ורק מלאכים צחורי כנפיים, שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד".



עוד אמר כי "אני לא מתייחס, לא לאנשים ספציפיים שעובדים פה, ולא לתיקים. אני חושב שזאת הנחה בריאה תמיד, להטיל ספק. בוא נגיד כך, קיבלתי אזהרות רבות. לא מהמערכת כמובן, אבל קיבלתי אזהרות, מידידיי, מחבריי, מתומכים שלי, שסבורים שזה אכן דבר שיכול לקרות. אני הרגעתי אותם בזה שאמרתי שאני ספר פתוח. אז ככל שיהיו עלילות שווא ושקרים, זה דבר שאני אתמודד איתו. אני מקווה שזה לא יקרה, אני אפילו במידה מסוימת מאמין שזה לא יקרה, אבל אני לוקח את זה כאפשרות, ואני מבטיח שעמוד השדרה שלי מספיק חזק כדי לעמוד גם בזה".




בהמשך פרסם אוחנה פוסט בפייסבוק בו ביקש להבהיר את דבריו. "שיהיה ברור: בלי מערכת משפט אין דמוקרטיה", כתב, "ברור לי לאחר צפייה בראיון ששודר הערב, שיש מקום להדגיש:לתפיסתי, האחריות הראשונה והעליונה של כל מדינה – היא לשלומם ולביטחונם של אזרחיה. לפני כל מה שנשמע טוב ומצטלם טוב. כאשר יש התנגשות בין חיי אזרחיה וחייליה של המדינה – לבין כל ערך אחר, האחרון צריך לסגת בפני הראשון".
 
"אבל, נתתי דוגמא למקרה קיצוני שהתרחש במציאות. אין המדובר בהחלטות שבשגרה, ולא מדובר בהחלטות שסתם "איננו מסכימים להן". מדובר בנסיבות קיצוניות ביותר ש"דגל שחור מתנוסס מעליהן" ועלולות לעלות בחיי אדם (ממש כפי שאנחנו מכירים בתפיסה לפיה אין חובה לציית לכל פקודה, ובצדק). גם המובן מאליו צריך שייאמר: צריך לכבד את החלטות בתי המשפט. כך עשיתי תמיד, כך אני מאמין. מדינת ישראל היא דמוקרטיה הדוגלת בשלטון החוק – וכזו היא תשאר".