יו"ר האופוזיציה בני גנץ תקף הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה נתניהו על רקע הירי הלילה מרצועת עזה. "נתניהו חזק רק בדיבורים. המשך הירי של החמאס מעיד על אובדן ההרתעה. רק גביית מחיר צבאי מיידי כבד מהחמאס תבהיר שמדינת ישראל לא רק מדברת אלא גם מפעילה כוח", כתב גנץ בטוויטר. 



השרה מירי רגב הגיבה בגל"צ לירי וציינה כי ישראל לא איבדה את הרתעתה מול הארגונים ברצועה. "אם היינו מאבדים את זה מול החמאס הוא היה תוקף כל הזמן והיה מביא למיטוטו. אנחנו מגיבים לכל אירוע שיש. חמאס והג'יהאד האסלאמי מבינים שאם ירימו את הראש יותר מדי הם יביאו למיטוטם". 



כזכור, הלילה הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, וזוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה.


מאז שלשום התרחשו כ־15 שריפות שנגרמו בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעוטף עזה מהרצועה. אתמול דיווחו תושבים ביישוב במועצה האזורית אשכול על פיצוץ, שרק במזל לא גרם לנפגעים בנפש או לרכוש.
בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הודיע אמש מתאם הפעולות בשטחים על הטלת סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה.