נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם היום (שני) במהלך טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, שהתקיים בבית הנשיא. השנה הונצחו שני נשיאים ושני ראשי ממשלה - הנשיא שמעון פרס ז"ל, הנשיא יצחק בן-צבי ז"ל, ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל וראשת הממשלה גולדה מאיר ז"ל. הטקס התקיים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, מ"מ יו"ר הכנסת מאיר כהן, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש עיריית ירושלים משה לאון, יו"ר ועדת הפרס פרופ' אריה נאור, משפחות בן-צבי, פרס, אשכול ומאיר ובכירים נוספים.
הנשיא הדגיש כי "רשויות השלטון - הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת, הם אבני הבסיס, היסודות של הדמוקרטיה הישראלית. חובתנו, חובת כל שוחרי טובתה ועתידה של מדינת ישראל, לכבד את חוקי המדינה ואת סמכויות הרשויות שלה". לדבריו, חובה זו נמדדת גם במעשים, וגם במילים שבוחרים אזרחי ונבחרי הציבור של המדינה ומנהיגיה, בהם גם אני, לומר. מילים שראוי שייבחרו בכובד ראש ובמחשבה תחילה מתוך מחויבות לשמירה על יסודות הבניין הלאומי.
ריבלין ציטט את הנשיא בן צבי ואמר: "המשפט הוא אחד משלושת המוסדות ועמודי התווך אשר בניין המדינה שלנו נשען עליו: הכנסת שהיא המוסד המחוקק, הממשלה, המנהלת והמבצעת והשופטים. גדולה האחריות על מניחי היסוד, באשר היסוד הוא שקובע את אופיו של הבניין כולו". הוא הדגיש בדבריו כי "מעשי הראשונים מהווים דוגמה לאחרונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי הנשיא ואמר: "אני שותף לקריאתך אדוני הנשיא על החשיבות והמרכזיות של המשפט בחיינו הלאומיים ובדמוקרטיה שלנו וכמובן שפסיקות בית המשפט מחייבות את כולנו". לדבריו, האיזון בין הרשויות הוא היסוד של הדמוקרטיה המודרנית. "אינני שוכח לא את החשיבות ולא את התפקיד של בית המשפט, אפילו לא לרגע", הסביר. הנשיא ריבלין השיב לו מהקהל: "אתה יודע מה מורי ורבי מנחם בגין היה אומר - 'המובן מאליו - טוב שייאמר'". נתניהו הסכים: "אתה צודק".