נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא היום (שלישי) דברים באזכרה לחללי מלחמת לבנון הראשונה בהר הרצל והזהיר את לבנון משימוש כבסיס לתקיפת ישראל. "אנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל".
עוד הוסיף ריבלין: "רק בשנה האחרונה במסגרת מבצע 'מגן צפוני' חשף צה"ל סדרה של 'המנהרות ההתקפיות' של חיזבאללה. מנהרות שחדרו לתחום ישראל, מנהרות שהיוו הפרה בוטה של הריבונות הישראלית מנהרות שמטרתן לפגוע באזרחים חפים מפשע. אנו מזהירים את חיזבאללה לבל יכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל".
"איננו ששים אליי קרב, אבל צה"ל דרוך ומוכן לתת מענה לכל איום ולכל תרחיש. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד. נעשה כל שדרוש, כדי שאזרחי ישראל ימשיכו לישון בשקט".

אתמול דווח ברשת אל-ערביה כי גורמים אמריקאיםהבהירו למפקד צבא לבנון, ג'וזף עון, כי כל עימות שיפרוץ בין ישראל וחיזבאללה יתרחש אך ורק בין שני הצדדים, ודרשו שהצבא הלבנוני לא יתערב לטובת חיזבאללה. עוד דווח כי הגורמים ביקשו ממפקד הצבא לוודא כי יינקטו צעדים משמעותיים כדי למנוע את ההברחות בגבול סוריה-לבנון.
 
כמו כן, הוא נתבקש לתגבר את הפעילות בגבולה הדרומי של לבנון, זאת בשל המנהרות שארגון הטרור חפר במקום, והושמדו על ידי ישראל במבצע "מגן צפוני" בסוף השנה שעברה. על פי הדיווח, הגורמים האמריקאים אמרו לא פעם לגורמים בלבנון, כי במידה ויפרוץ עימות מול ישראל - הם יתמכו בה. כזכור, מבצע "מגן צפוני" החל בדצמבר בשנה שעברה ונמשך כחצי שנה. בחודש שעבר צה"ל חשף את המנהרה השישית והאחרונה שנחשפה במבצע, וכאמור היתה האחרונה שהושמדה בצפון, מלבד מקטע קצר שהמטרה העיקרית להשארתו היא למטרות הסברה מול גורמים בינלאומיים שונים, לגבי ההפרה הבוטה של החלטה 1701 וההכנות שעשה חיזבאללה למלחמה בישראל בשנים האחרונות.