במערכת הפוליטית לא התעלמו מפרסום החלק הראשון של תכנית המאה, הכולל תכנית השקעות בינלאומית ברשות הפלסטינית בסך 50 מיליארד דולר. ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול-לבן, טען כי "המסמך רציני מאוד ואין סיבה להתנגד לו", בעוד ששר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר בחדשות 13 כי "על פניו, זה נשמע טוב. אנחנו תמיד בעד פיתוח הכלכלה הפלסטינית והפסקת המשבר ההומניטרי. כל העולם רוצה לעזור לפלסטינים - אבל הם מסרבים לעזור לעצמם".

יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, התייחס אף הוא מאוחר יותר לנושא בחשבון הפייסבוק שלו: "אני בעד קידום ופיתוח כלכלי עבור הפלסטינים בעזה וביהודה ושומרון. אבל כל יוזמה כזו, כפי שהוצגה היום במסגרת תוכנית המאה, חייבת להיות חלק מהמאמץ לפירוז רצועת עזה, השבת השבויים והנעדרים ומניעת פעילות טרור באיו"ש. עלינו לפעול ביחד עם העולם בכדי לקבע את ההבנה ששקט ביטחוני- יוביל גם לפרנסה ורווחה באזור כולו".

לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו "חמש מסקנות מקריאת החלק הכלכלי של 'תוכנית המאה' של ממשל טראמפ". ראשית, לדבריו, "מדובר בנסיון יעיל לגרום לציבור הפלשתיני להבין שאם הם אומרים לתוכנית ׳לא׳ כל אחד מהם יפסיד הרבה כסף והזדמנויות". בנוסף ציין לפיד כי "מדובר בנסיון עוד יותר יעיל לגרום לפלשתינים לפנות נגד הממשלה הסרבנית שלהם ולדרוש שיתייחסו ליוזמה בחיוב".



כמו כן, ציין לפיד כי "ממשל טראמפ לא מתחייב להשקיע את הכסף בתוכנית, אלא מנסה לגרום למדינות הערביות להשקיע את רוב ה-50 מיליארד דולר. מנסיון: הן יגידו ״כן״ ואז ייעלמו".

הוא הוסיף כי "משפט כמו 'יש להוריד מחסומים רגולטוריים על אזרחים פלשתינים וסחורות פלשתיניות' הוא הודעה ישירה לממשלת ישראל שגם היא תצטרך לעשות לא מעט ויתורים. אנחנו צריכים להבהיר מראש שזה רק בתנאי שחופש הפעולה הבטחוני של צה״ל ברחבי הגדה לא ייפגע". את דבריו חתם עם המסקנה לפיה "חיבור בין עזה לגדה הוא הצהרת כוונות כללית מאוד בינתיים. גם שם ישראל צריכה לעמוד על כך שלא זזים בלי ערבויות ביטחוניות".

מספר 2 בכחול-לבן סיכם וכתב כי "בסך הכל? מסמך רציני מאוד ואין סיבה להתנגד לו, בייחוד מפני שאינו מזכיר במילה את רעיון העיוועים של הסיפוח, שיוביל למדינה דו-לאומית שתחסל את המדינה היהודית. עכשיו חייבת להגיע גם רגל מדינית מסיימת. ועידה איזורית שתדון בנושאי הליבה צריכה להשלים את המהלך. בשביל להיפרד מהפלשתינים צריך מנהיגות נחושה בשני הצדדים. בשלב הנוכחי, אין מנהיגות כזו".
חבר מפלגתו, עפר שלח, הוסיף: "המסמך הכלכלי של 'עסקת המאה' שם על השולחן דברים שכולנו רוצים, אבל לא יקרו בלי הדברים החשובים באמת: מו״מ במסגרת אזורית על סוגיות הליבה, ומנהיגות אמיצה ונחושה משני הצדדים - ואף אחד מאלה לא קיים היום".

 
לעומתם, מחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) נמסר: "מדובר בזריית חול בעיניים ובניסיון להסחת דעת מרעיונות הסיפוח ושימור הכיבוש של בכירי ממשל טראמפ שהם היסוד לתוכנית המאה. אי אפשר לקנות את העם הפלסטיני בכל המיליארדים האלה. עמים נאבקים לחופש וחירות ולא לשלום כלכלי מזויף".

ח"כ איימן עודה אמר: "מישהו צריך להסביר לטראמפ שאי אפשר לקנות את הכל בכסף - בטח שלא את השאיפות הלאומיות הצודקות של העם הפלסטיני. הפתרון היחיד לסכסוך הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל".
 


ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "‏הרכב וועידת מנאמה מעיד על כוונותיה וסיכוי ההצלחה שלה. הפלסטינים עצמם לא שם, סין ורוסיה לא שם, האיחוד האירופי לא מושקע בתהליך. אין לוועידה הזו שום גיבוי בינלאומי. רק ארה"ב ומשטרי הנפט הערבים שם. טראמפ, לא הכל קונים בכסף! בטח שלא את העם הפלסטיני".