בכירים פלסטינים ממשיכים להתייחס היום (ראשון) בביטול לתוכנית הכלכלית של ממשל טראמפ שפרטים עליה התפרסמו אמש. שר האוצר הפלסטיני שוקרי בשארה אמר היום כי הפלסטינים "אינם זקוקים לסדנת בחריין כדי לבנות את עצמם, אלא זקוקים לשלום".

בכינוס של שרי האוצר של הליגה הערבית בקהיר הוסיף בשארה, בהתייחסו לסדנה שתתקיים ב-25-26 ביוני במנמה בירת בחריין: "סדר הדברים לפיו יהיה שגשוג כלכלי ואז שלום אינו מציאותי". השר הפלסטיני אמר שהמצב הכלכלי של הרשות הפלסטינית מסוכן בשל עיכוב הכספים על ידי ישראל, וקרא למדינות ערב להתערב בדחיפות כדי להעניק רשת ביטחון כלכלית של 155 מיליון דולר בחודש כחלק מיישום החלטות הליגה הערבית. 
בכיר הלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, אמר שכל ההחלטות שיהיו בפסגת בחריין יהיו "חלק מהתוכנית של הממשל האמריקאי לחיסול הסוגיה הפלסטינית ולכן יהיו רק על הנייר מאחר ועם הפלסטיני הגיבור שנאבק 100 שנים למען החופש לא יולך שולל וכל הכסף שבעולם לא יפתה אותו לוותר על זכותו למולדת על כל אדמת פלסטין". בדראן הביע מורת רוח רבה מהשתתפות של מדינות ערביות בסדנת מנמה "בניגוד לקונצנזוס של הפלסטינים שדוחה על הסף את ההשתתפות בפסגה וקורא להחרים אותה".

"מדיניות ההרעבה הכלכלית לא תוביל את העם שלנו לקבל את עסקת המאה שלא תצליח", אמר בדראן. "אנחנו מברכים את כל המדינות שמחרימות את הוועידה בבחריין ושמראות את העמדה הערבית האמיתית".    



 ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס



היום נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת בעזה, בהשתתפות כל הפלגים הפלסטינים, במהלכה קראו להשתתפות רחבה בפעילויות נגד סדנת בחריין. בכינוס שנערך לפני כן במשרדי החזית הדמוקרטית, הביעו נציגי הפלגים תקווה ש"הקונצנזוס לגבי סדנת בחריין, ישליך גם על המגעים בעניין הפיוס הפנים פלסטיני".
כזכור, בסוף השבוע קרא "הוועד העליון של תהלוכות השיבה ושבירת המצור" לפלסטינים להמשיך בצעדות ביום שישי הקרוב תחת הסיסמה "להפיל את כינוס בחריין". בנוסף, ברצועת עזה תהיה שביתה ביום שלישי הקרוב, במהלכה "יונפו דגלי פלסטין ודגלים שחורים".

לואי קריותי, בכיר בחזית העממית, קרא לכל העזתים "לכבד את השביתה הכללית, שתסתיים בשעות הערב בעצרת ענק נגד פסגת בחריין, כדי להעביר מסר לכל העולם שאנחנו מאוחדים נגד הוועידה במנמה". ביום רביעי יימשכו הצעדות וייערך כנס לאומי "נגד חיסול הסוגיה הפלסטינית בוועידת בחריין", כפי שנמסר בהודעה של הוועד.

בתוך כך, דובר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, טען כי עסקת המאה תוביל להתנגדות גדולה יותר לישראל על ידי ארגונים פלסטינים מילטנטיים. "טראמפ רוצה לעשות עסקה על גורלו של העם הפלסטיני", טען הדובר. "הצעד המביש משחק עם כבוד האומה ויחזק את תנועות ההתנגדות, שכן הפלסטינים יבינו שרק דרך התנגדות הם יוכלו להצליח".