ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התייחס הערב (ראשון) בתכנית של בן ואריה ב-103FM למתיחות בין ארצות הברית ואיראן, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא טוב בדיבורים. אני יריתי ופגעתי והכאבתי איפה שהיה צריך, בלי היסוסים ותירוצים. טראמפ ונתניהו, שניהם מאיימים על האויב ולא יורים".

בהתייחס לעסקת המאה אמר אולמרט: "האגו של טראמפ אדיר, הוא לא מסוגל להודות בכישלון ותמיד ינסה לתאר אותו כהצלחה. הוא צריך להציג תוכנית שתדרוש מישראל לפחות מראית עין של ויתורים כואבים, כדי שנסרב, ואז הוא יוכל לומר שגם אנחנו סרבנו ולא רק הפלסטינים".
לדבריו, "אין קשר בין התוכנית הכלכלית האמריקאית לבין הסכם שלום, להסדר פוליטי בינינו לבין הפלסטינים, ואין שום סיכוי שמדינות ערב יראו בה בסיס להסכם שלום. הירדנים לא יסכימו לקלוט פלסטינים תמורת כסף. גם ככה 80% שם פלסטינים".


אולמרט אף ציין כי "כשדיברתי עם הנשיא בוש על הסכם השלום עליו טרחתי, אמרתי לו שהוא יעלה לו 50 מיליארד דולר בשבילנו. בוש אמר שלא יממן אפילו בדולר אחד פינוי יישובים בלתי חוקיים שלא הסכים להם. אמרתי לו שזה בשביל לבנות עבורנו את הנגב".
על ההתנהלות האמריקאית מול איראן, על רקע אירוע הפלת המזל"ט, אמר ראש הממשלה לשעבר כי "יש דמיון גדול בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב. כל אחד מאיים שנשמיד את האויב, ובהמשך מתאפק. אני לא איימתי, אבל כשהיה צריך אני יריתי, ויריתי כמו שצריך, ללא ויתורים וללא היסוסים ותירוצים. ראש הממשלה הנוכחי טוב בדיבורים, לא טוב במעשים". 
"אני מזהה, ויכול להיות שאני טועה", המשיך רה"מ לשעבר, "שיטה מסוימת בהתנהלות של טראמפ שהיא מעניינת. טראמפ מתחיל באיומים, יוצר מתח ומעלה אותו לרמה גבוהה, ובסופו של דבר אומר שהוא מציע גם אופציה של דיבורים, מתוך הנחה שהאופציה הזו, כשברקע יש איום מאסיבי, עשויה לגרום לצד השני להידבר. איום של אמריקה זה לא משחק ילדים, אם היא מחליטה להשתמש בעוצמת האש שלה זה מאוד כואב. יכול להיות שהשיטה הזו נועדה להשיג ויתור תוך כדי משא ומתן. אם זה יצליח נברך את טראמפ. אם יתברר שיש תגובה ספונטנית מיידית של איומים, ואז ריסון, אז יש סכנה של איבוד האמינות. דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות - פה באזור שלנו הצד שמנגד יודע להעריך את חולשת הממשלה שלנו".