ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר הערב (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון בולטון, בבקעת הירדן, ואמר כי "בכל הסכם שלום עתידי עמדתנו תהיה שנוכחותה של ישראל כאן חייבת להימשך - למען ביטחונה של ישראל, ולמען ביטחון כולם". הוא הוסיף כי "אנחנו נשמע את ההצעה האמריקאית באופן הוגן ופתוח".



השניים סיירו בבקעת הירדן בתצפית "גבעונית" וב"קאסר אל יהוד" וכן ערכו סיור מוסק מעל מרחב ירושלים, גדר הביטחון ובקעת הירדן. במסגרת הסיורים שמעו ראש הממשלה והיועץ לביטחון לאומי האמריקאי סקירות ביטחוניות מפי מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן, סגן ראש המינהל האזרחי אל"מ שי קרמונה ומח"ט הבקעה אל"מ אודי צור. בסיור השתתפו גם היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.


נתניהו אמר במהלך הסיור כי "אני שמח מאוד לארח את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, ואת שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שהצטרפו אליי היום לסיור בבקעת הירדן. כפי שאתה יכול לראות, ג'ון, בקעת הירדן מספקת לישראל עומק וגובה אסטרטגיים מינימליים הדרושים להגנה על המדינה שלנו. הנוכחות שלנו כאן מבטיחה גם יציבות וביטחון לאזור כולו. לאלה שאומרים שכדי להגיע לשלום על ישראל לעזוב את בקעת הירדן, אני אומר: זה לא יביא שלום - זה יביא מלחמה וטרור. היינו שם כבר ואיננו רוצים להיות שם שוב.

לדבריו, "בכל הסכם שלום עתידי עמדתנו תהיה שנוכחותה של ישראל כאן חייבת להימשך למען ביטחונה של ישראל ולמען ביטחון כולם. באופן כללי אומר, שאנחנו נשמע את ההצעה האמריקנית באופן הוגן ופתוח. אינני יכול להבין כיצד הפלסטינים שללו את התוכנית לפני שאפילו שמעו מה יש בה. זו לא הדרך להתקדמות. אנחנו מאמינים שהשלום קשור לביטחון ותלוי בו. נוכחותנו כאן מבטיחה את הביטחון, ובעקבותיו - מבטיחה שלום".
בולטון נשא אף הוא דברים, ואמר כי "אני רק אומר שבלי ביטחון אין שלום ארוך-טווח, ואני חושב שזה חבל שהרבה אמריקאים לא יכולים להגיע למקומות כמו זה, לראות את הגאוגרפיה שלו, להבין את המשמעות שלו ואיך הוא משפיע על תפיסת הביטחון הקריטית של ישראל, ולתפוס מדוע ישראל אימצה את העמדה הזו". הוא הוסיף כי "אני יכול להבטיח לכם שהנשיא טראמפ יתייחס ברצינות לדאגות שהשמעתם בבהירות במהלך השנים בנושא הזה".