בצל הסדנה הכלכלית הצפויה להתקיים בבחריין ונחיתתו של היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון בולטון, בישראל, אמר הערב (ראשון) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לכתבים זרים ברמאללה כי הפלסטינים "מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן", כאשר לדבריו, החזרה מותנית ב"הכרה בכיבוש הישראלי במזרח ירושלים", ובחזון שתי המדינות לשני עמים. 

 
הנשיא הפלסטיני אמר כי הוא לא יבקש דבר מלבד מה שהוגדר על ידי הקהילה הבינלאומית כלגיטימי, כולל החלטת האו"ם מספר 2334. "אין לי תנאים, אני אלך לבית הלבן ואמשיך במה שהתחלתי עם דונלד טראמפ". 

 
לדברי עבאס, בפגישתו הראשונה עם טראמפ דיבר הנשיא האמריקאי על פתרון שתי המדינות, ואמר לו כי לא יקבל פתרון של מדינה אחת, משום שמדינה אחת תהיה מדינת אפרטהייד.
 
אבו מאזן ציין כי כעבור מספר שבועות הפתיע אותו טראמפ, כאשר הודיע לרשות הפלסטינית כי וושינגטון תעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים. כעבור זמן קצר הכריז שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, כי לישראל יש זכות לבנות התנחלויות על קרקע פלסטינית. "הבנתי שטראמפ התהפך, ושאין שום פוטנציאל לפתרון מדיני". המנהיג הפלסטיני הבהיר גם כי  "לא נתנהל מול ממשל טראמפ על עסקת המאה".
 
עם זאת, הוא ציין כי למרות יחסיו העכורים עם הבית הלבן, ברמאללה ממשיכים בתיאום הביטחוני עם ארה"ב. "התיאום הביטחוני עד כה בינינו לבין הממשל האמריקאי נמשך, ואנחנו לא מתביישים לומר זאת. מטרתו היא להילחם בטרור, ואנחנו הראשונים שרוצים להילחם בטרור בעולם, לכן הגענו להסכמים לא רק עם הממשל האמריקאי, אלא עם 83 מדינות בעולם".