יו"ר מפלגת כחול לבן ומספר 2 במפלגה, בני גנץ ויאיר לפיד, תקפו היום (שני) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על אחריותו לדבריהם בנושא הגרעון בתקציב המדינה והבחירות החוזרות. לפיד טען בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן כי נתניהו הינו "ראש ממשלה לא יציב. המדינה הזאת צריכה יציבות", ובמקביל גנץ טען כי "ביבי נכשל בהקמת הממשלה, ובמקום להחזיר את המנדט לנשיא הוא שלח אותנו לבחירות". 



בין השאר טען לפיד כי הממשלה לא מתפקדת, והמדינה נמצאת במשבר שהוא "רק תוצאה של הזנחה". כמו כן, אמר לפיד: "אתמול גם התבשרנו שנתניהו עושה נסיון פתטי לבטל את הבחירות. אחרי שהוא הוביל לבחירות מיותרות לגמרי, הוא נבהל. וכשנתניהו נבהל הוא תמיד מחפש קומבינה. הוא נבהל בצדק. כי הוא מבין שהוא הולך להפסיד. כל הנסיונות שלו לפרק את כחול לבן לא הצליחו. אנחנו פה ביחד. אנחנו פה בשביל לנצח". 



בהמשך התייחס לפיד לגרעון בקופת המדינה והאשים את ראש הממשלה כי "הגירעון הזה הוא כי ביבי בישל דייסה. נתן לליצמן, נתן לסמוטריץ', נתן לדרעי, נתן לכל חבר כנסת שעשה רעש, נתן לכל מפלגה. נתן ונתן ונתן, למי לא נשאר? לציבור הישראלי. איך הצלחתם לייצר גירעון כזה? איך הצלחתם לייצר בור של יותר מ-50 מיליארד שקל? הכל היה בעדכם, והצלחתם לפשל".



גנץ. צילום: מרק ישראל סלם



בהמשך דיבר גנץ וטען כי "הממשלה האחרונה הגיעה לשיאים חדשים, ובשם הסחטנות הפוליטית נפרצה מסגרת התקציב ומדינת ישראל מוצאת את עצמה בגירעון שלא ידעה שנים. 



ואם זה לא מספיק, בשביל לחלץ את עצמו מהתהליך המשפטי, נתניהו התחייב לחלק עשרות מיליארדי שקלים נוספים במשא ומתן הקואליציוני. וכשנכשל, שלח אותנו לבחירות ואת את שנת 2019 לאבדון. זוהי הפקרות כלכלית וסחר בכספי המדינה שנועדו למטרה אחת – הצלת נתניהו מהנתיב המשפטי".



"את מחיר השנה האבודה, את הבזבוז הכספי של עלות הבחירות שאפשר היה להשקיע בחינוך, ברווחה, בבתי חולים - ישלמו אזרחי ישראל", הוסיף גנץ. "ביבי, הציבור לא מטומטם, הוא אינו חסר דעת והוא לא מוכן לשלם. אתה תשלם על זה בקלפי כי אזרחי ישראל רוצים ראש ממשלה שהמדינה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו".