קרא בתקשורת: בעקבות התפטרותו ממשרד התקשורת היום (שני), השר לשעבר איוב קרא סיפר הערב על האירועים שהובילו למצב, ביניהם השיחות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומקורביו, והמינוי לשגריר מצרים שטורפד בערוץ 13: "מקורביו דיברו איתי, ניסו להניא אותי. אני מאד פגוע, מרגיש רע. אפילו בתקופה הכי קשה שאיבדתי את אחיי במלחמות ישראל, לא הרגשתי כל כך פגוע", סיפר.
אתה פגוע מראש הממשלה?
"פגוע בגלל הנאמנות שגיליתי לאורך השנים, ופתאום אני מרגיש נבגד. רע לי מאד שהגעתי למצב הזה. אני לא יודע איך מגיעים לדבר כזה".

ציפית שהוא יצור איתך קשר אישי?
"ציפיתי לשמוע הסבר, איך אפשר לקרוא לי להיות שגריר מצד אחד, ופתאום מתנפלים עליי. אף אחד לא יצא להגנתי, כולם תקפו את המינוי. אני ידוע כאיש המחנה הלאומי, איש ערכי בתוך הליכוד, ומיד כל השמאל תקף את המינוי הזה. פתאום אני מגלה שבמשרד המשפטים מיד אמרו להם להפסיק את הבדיקה. הייתי בהלם". 
למה אתה חושב שיש כזה שינוי דרמטי ביחס של נתניהו אלייך?
"היו החלטות שעשיתי כשר תקשורת שאני לא רוצה לדבר עליהן, אבל היו החלטות מאוד חשובות. אני מעריך שהחלטות כאלה ואחרות לא מצאו חן בעיני אנשים מסוימים, אני לא נכנס לזה".

איוב קרא. צילום: אבשלום ששוני

 
האם קיבלת מסרים שלא מרוצים ממך? שבגדת?
"הייתי נאמן על עיוור. זה האופי שלי. זה עושה לי רע שאני מבקר עכשיו את המנהיג שלי, הוא סמל עליון ועבורי יישאר כזה. אבל יצאתי וביקשתי לא להיות במשרד התקשורת כי ראיתי שבמקום לחבק אותי, העבירו את חוק הלאום, וכולם יצאו נגד הדרוזים - כמו בגידה. העיפו אותי בכוונה לתחתית הרשימה, זה היה מגמתי".
הביקורת הייתה שאתה בובה על חוטים של נתניהו. יכול להיות שהיית תמים?
"יש בי תמימות ויושר, וציונות ועממיות וערכים שאין בפוליטיקה. אני כל פעם לומד שיעור".
מה השיעור שלך כאן?
"הייתה בגידה נבזית פה. בגדו בי על הנאמנות שלי, לא האמנתי שזה יקרה".
אתה מצטער שנכנסת למשרד התקשורת?
"אין ספק, שילמתי מחיר. אם לא הייתי נכנס נתניהו לא היה כועס עליי. למדתי לקח שאני חייב לעזוב את התפקיד וללכת לתקן את מה שלא יכולתי כשר. היום אני יכול להגיש עתירות, לגשת למוסדות ולבדוק למה עשו לי את זה".
הוא החליט לחסל אותך פוליטית?
"אני לא יודע. אני רק יכול להגיד שאחרי מה שראיתי, הבגידה הזאת, שלא הייתי מעלה אותה על דעתי, הוא הוליך אותי שולל. למה? אני צריך לבדוק. כשאני אפגש איתו הוא יכול להמתיק את הגלולה בהסבר שלו, אני יוכל להבין מה הניע אותו להתל בי בצורה כזאת שלא מתאימה. הלכתי שבי אחריו".