"רשלנות משטרתית": תגובות חריפות על הודעת הפרקליטות הצבאית והמשטרה על ביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, שהואשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין. יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, אמר כי "‏מתברר שהדבר היחיד שהיה על רקע לאומני בסיפור הזה היה רשלנות המשטרה בחקירת קטוסה. הפרקליטות הצבאית שמתחזקת כיבוש של מיליוני פלסטינים לא תוכל לבצע משפט צדק".
חברו למפלגה, ח"כ עפר כסיף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כך נראית מערכת משפט בסגנון אפרטהייד - קודם כל הפלסטיני אשם, עד שהוכחה חפותו. רק בזכות הלחץ הציבורי והתקשורתי התגלה כי אין ראיות להעמדתו לדין. בינתיים, האנס מסתובב חופשי וארדן השקרן המסית - עדיין שר".
ח"כ יוסף ג'בארין גם הוא ממפלגת חד"ש-תע"ל, אמר כי "עניין קטוסה חושף את מה שאמרנו כל הזמן על מה שנקראת 'מערכת המשפט' בשטחים הכבושים. אין משפט הוגן ואין צדק בפלילים תחת כיבוש זר. קטוסה הוא קורבן נוסף של הכיבוש הישראלי אשר ממרר את חייהם פלסטינים ורואה בהם פושעים עד שתוכח חפותם. חומרת העניין מחייבת הקמת ועדת חקירה בנושא, ומי שאחראי על מעצר שווא של אדם כחודשיים צריך לסיים תפקידו". 

מחמוד קטוסה. צילום: באדיבות המשפחה

גם ח"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש-תע"ל אמרה: "מקרה קטוסה נתן הצצה ציבורית למערכות האי-צדק של הכיבוש. המשטרה והפרקליטות הצבאית לא היססו להחזיק את נאשם חודשיים כשאין תשתית ראייתית נגדו. זוהי אותה מערכת משפט שמחזיקה אלפי פלסטינים בכל זמן נתון. מוכרחים למצוא את האנס. אי אפשר לחפש צדק במערכת הכיבוש".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי הגיב אף הוא: "נקודת הכשל היא בעצם חקירת משטרת ישראל, מחוז ש"י, שלא הפעילה במקרה קשה שכזה את היחידות שתפקידן לטפל במקרים הללו, ימ"ר ש"י ואחרות. חקירת התחנה המקומית של המשטרה, הייתה לא מקצועית ובמקרים קשים שכאלו, חובה לדווח ולערב גורמי חקירה מקצועיים מהמרחב שעליהם עוד להביא את האנס המסתובב חופשי לדין".