שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן התראיין הבוקר (רביעי) בגלצ, והביע תקווה כי הפסגה שמתקיימת במנאמה שבבחריין תוביל לשיפור יחסי ישראל והעולם הערבי. עוד התייחס פרידמן להתנהלות איראן במזרח התיכון, ואמר כי יש לישראל סיבה לדאגה.



השתתפת במועצת היועצים לביטחון לאומי ועקבת אחרי הפסגה, מה טיב היחסים בין ישראל למדינות ערב?
אנחנו הולכים בכיוון הנכון, הרבה מדינות הגיעו, יש גם נוכחות פלסטינית, לא כמו שצריכה להיות, אבל אני צופה דברים טובים.

הרשות הפלסטינית לא הגיעה, מה יהיה אפשר להשיג במפגש?
המרכיב החסר הוא הנוכחות הפלסטינית, וזה חבל. לא ברור מה מטרתם בחרם על הפגישה, היא נועדה למענם. אף אחד לא ביקש מהם לוותר על שאיפותיהם, אנחנו לא מבינים את זה, אבל זה לא אומר שנחכה להם כי זה יכול לקחת זמן.
האם ישראל צריכה להיות מודאגת מהמצב במפרץ הפרסי?
ישראל צריכה להיות מודאגת מאיראן והיא תמיד תהיה מודאגת מאיראן, אנחנו גם מסכימים על דאגות אלה ואנחנו פועלים לפעול נגד האיומים האלה. הפגישה עם היועצים, למרות חוסר ההסכמות בין הצדדים - בדגש מול רוסיה, השיחות היו מועילות ורוסיה מחפשת פתרונות גם היא. בחריין גם היא צעד בכיוון זה.
אנחנו צריכים לצפות לקריאה אמריקאית-רוסית לאיראן לצאת מסוריה?
אני חושב שאיראן צריכה לצאת מסוריה, אני חושב שכולנו מסכימים על כך - גם רוסיה, השאלה היא מסגרת הזמנים. הלחץ שאנחנו מפעילים על איראן פועל ואני מאמין שבקרוב נראה תראה תוצאות.
מתי יהיה אפשר לצפות לחשיפת החלק הפוליטי של עסקת המאה
אני לא חושב שאנחנו טבענו את השם הזה, אנחנו לא כל כך יהירים. יש לנו חזון רציני למה שיכול לקרות, אנחנו עדיין צריכים לראות את מסגרת הזמנים, וגם נדבר עם גורמים בבחריין ועם ממשלת ישראל ואז נדבר עם הנשיא. אנחנו צריכים לשקול איך למנוע איבה מצד ההנהגה הפלסטינית. אנחנו יודעים איך היא נראית. 
אתה עדיין מאמין בזכותה של ישראל לספח שטחים ביהודה ושומרון?
אני עומד מאחורי דבריי ב-100%, אני חושב שזאת הייתה המדיניות האמריקאית בעשרות השנים האחרונות, אני לא מבין איך זה נופח, אני עוקב אחרי הסכסוך זמן רב, ואף פעם לא היה ספק שישראל תישאר בחלק מהשטחים.
אבל אם מדיניות הנשיא לאפשר לנתניהו לספח שטחים?
אין תוכנית שהוגשה לארה"ב בנוגע לסיפוח שטחים ולא היו דיונים על סיפוח חד צדדי, נטפל בנושא זה אם הוא יעלה ונשאל הרבה שאלות, ונעשה את הניתוח הראוי, אך אני לא רוצה להפריח ספקולציות על העתיד.