ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התייחס הבוקר (שישי) בתכנית של ניסים משעל ב-103FM לדיווחים הפלסטינים על כך שישראל וחמאס חתמו על הסכם רגיעה מחודש, שבמסגרתו ישראל תשוב להזרים דלק לרצועה ותרחיב את מרחב הדיג, והפלסטינים, בתמורה, יפסיקו את הפרחת הבלונים. 


"אני לא יודע אם זה הסכם חתום, גם לא שמענו על נסיעה לקהיר של ראש השב"כ ומקבילו בצד הפלסטיני, זאת אומרת שזאת עוד הבנה", הסביר יחזקאלי בפתח דבריו. "היו כאלה בחודשים האחרונים, וזאת הבנה שהתמוססה. לחמאס אין אינטרס לסגור את כל סיפור הלחימה בהסכם, כיוון שכל עניינו הוא להשאיר הסכמים פתוחים, מחוררים. אתה זוכר את ההסדרה הגדולה שהייתה, שקבעה שבהתחלה תהיה הפסקת ירי, ואז ישראל תכניס סחורות ואז יגיע שלב של הכנסת מפעלים, פיתוח כלכלי, נמל והחזרת שבויים ונעדרים. חמאס מנסה להתיש את ישראל כי הוא לא רוצה להגיע להסדר כולל שישקיט לו את כל הסיפור הצבאי ויוריד את האופציה הצבאית מהשולחן". 

 


"איך אמר בכיר מהחמאס?", המשיך יחזקאלי, "מה אני אעשה עם 30 אלף אנשי עזה תחתית, אלה שבונים את המנהרות? ולכן כרגע, גם אם יש חידוש, אני לא יודע אם יפסיקו לעוף בלונים, אם יפסיקו ההפגנות בגדר ויפסיקו כל מיני פעולות התקפיות של החמאס במיוחד בקיץ, נראה לי שיש יותר חורים מגבינה. כנראה שחמאס קיבל סכום יפה של כסף, אני חושב שההסכם הוא סוג של אקמול, רגיעה זמנית. להערכתי הזהירה כל אלה, זה לא ייעלם מהמציאות שלנו".
אתה מה אתה אומר לתושבי הדרום בבוקר הזה?
"להיות זהירים, לקחת בזהירות את מה שנאמר. שלא יחשבו שסוף לכל צרותינו ודי לכל בעיותינו, לא. זה לא ההסכם. חמאס ימשיך לבנות את בניין כוחו, חמאס עושה את ההסכם כדי להמשיך להילחם בנו. אנחנו עושים את ההסכם כדי להפסיק את הלחימה, זה ההבדל בינינו לבין חמאס. חמאס עושה את זה כהפוגה, כהכנה לקרב הבא, ואנחנו חושבים שהנה בא השלט ויגיע השקט. לכן אנחנו מופעים בכל פעם שמופרח בלון. זה ההבדל בתפיסות בינינו. לכן אני אומר שיכול להיות שעוד יעופו בלונים, ואותו חמאס יבטל את ההסכם. אם נעביר מזוודה עם פחות כסף – יעופו בלונים". 
בהתייחס לסדנה בבחריין, הוסיף העיתונאי: "יש כאן הצלחה בעצם קיומה של הוועידה. כי מי שנעדר – נעדר. מי שהיה, לא שהרוויח את עולמו, אבל הייתה כאן הצבעה ברגליים? הייתה כאן אמירה ברורה לכל מה שקורה, אני קורא לזה המזרח התיכון החדש. היה את המזרח התיכון החדש של פעם, של שמעון פרס ז"ל, שעם כל הכבוד לו – החלום שלו התמוטט אל תוך הפיגועים והאינתיפאדות והטרור. ואחר כך בא מזרח תיכון חדאעש, של דאעש, והיום יש מזרח תיכון חדש במובן הזה שמדינות ערב מבינות שישראל היא לא הבעיה, אלא הפתרון, ולכן זנחו את הפלסטינים. וזאת עצם הצלחת הוועידה". 
אתה היית מאמין שבבחריין יהיו שירה וריקודים של עם ישראל חי? הפלסטינים ראו את זה?
"ראו את זה. סעיב עריקאת אמר: 'אנחנו לא יכולים להאמין שכאלה דברים קורים במדינה ערבית אחות, אין לי יכולת להסביר את הבגידה'. ופה אתה מביא אותי לקהילה, כי לא יגנו אותם, והבחריינים יגידו שהם התגנבו לבית הכנסת".

כן, ספר לי על השגרירה, יש שגרירה של בחריין בארה"ב, שהיא יהודייה.
"יש בוושינגטון, רות דנונו. היא בת למשפחה יהודייה. שגרירה בבחריין שהיא יהודייה ולא מסתירה את יהדותה. במשך השנים היא הסתירה את יהדותה ואת הקשר לציונות, ולישראל. היא בת לקהילה עתיקה שקשרה... אותה שגרירה לא רצתה להתראיין לכלי תקשורת לישראל כדי לא להראות את החיבה היתרה לישראל אבל עצם זה שהיא יהודייה, היא הראתה את היחס הסובלני לקהילה היהודית בבחריין. בבחריין יש 20% סונים, 60-70% שיעים, ועובדים זרים, יש שם הרבה מאוד חשדנות כלפיהם, אבל כלפי היהודים יש יחס ממש טוב וזאת הסיבה שמקדמים אותה. אתה יודע, שר יהודי בעבר, שגרירה בהווה, בארה"ב, זה נראה חזון אחרית הימים, אבל הנה אפשרות שזה יכול להיות".