השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט צייץ הלילה (בין שבת לראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות הפלסטינית שחררה את איש העסקים סאלח אבו מיאלה, תושב חברון, שנעצר לאחר שהשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין. הוא הוסיף: "נשמח להמשיך בשיחות עם כל מי שהשתתף בסדנה וכל מי שרוצים עתיד טוב יותר לפלסטינים".

כזכור, כלי תקשורת הפלסטינים דיווחו הערב כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים שחררו את איש העסקים שנעצר לפנות בוקר בביתו. מקורות פלסטינים מסרו, כי השחרור הגיע בעקבות מכתב איום משגרירות ארצות הברית.



מוקדם יותר היום אישרו מקורות פלסטינים ל"מעריב אונליין" כי אבו מיאלה נעצר לפנות בוקר על ידי מנגנוני הביטחון של רשות הפלסטינית בשל השתתפותו בוועידה הכלכלית בבחריין. על פי המקורות, מנגנוני הביטחון ניסו לעצור גם את אשרף גאנם, איש עסקים שנחשד "בתקיפת איש מנגנוני הביטחון לפני שנה", אך הוא הצליח לברוח ולהגיע לישראל. כוחות הביטחון הפלסטיניים החרימו את מצלמות האבטחה והמסמכים בביתו – ועזבו את המקום.
אבו מיאלה הוא אחד מבין עשרה פלסטינים ששמותיהם פורסמו ברשתות החברתיות כמי שהשתתפו ב"סדנת הבגידה", כלשונם, ונמתחה עליהם ביקורת נוקבת כולל הכינוי "בוגדים" ו"משתפי פעולה עם הכיבוש", אחד מהם הוכרז כמנודה על ידי משפחתו ואילו אחר כונה "מוכר אדמות ליהודים".
 
הביקורת נמתחה על רקע הקונצנזוס הפלסטיני, החל מיו"ר הרשות אבו מאזן ועד לפלגים הקטנים ביותר, לפיו מחרימים את סדנת מנאמה. על פי המקורות, העילה למעצרם של אנשי העסקים, כמו גם יתר המשתתפים בסדנה שתלוי ועומד נגדם צו מעצר, היא עבירות מס.
 
המקורות מסרו, כי רוב אנשי העסקים הפלסטינים מחזיקים גם תעודת זהות ישראלית, ויכול להיות שהם כבר נמצאים בישראל, במטרה למנוע את מעצרם. 

פלסטיני בחברון שורף תמונות של טראמפ ושל מנהיג בחריין. צילום: רויטרס


עוד היום, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס במסיבת עיתונאים בתום פסגת ה-G20 ביפן לעסקת המאה, וטען כי אם לא ניתן יהיה להגיע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים במהלך כהונתו - לא ייחתם הסכם בין הצדדים לעולם. "אם זה לא יושג במהלך כהונתי - זה לעולם לא יקרה", אמר טראמפ לכתבים באוסקה. 
 
שלשום, במהלך הסדנה בבחריין, אמר ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, כי הוא יציג "בקרוב" את החלק המדיני של תכנית שלום בין ישראל לפלסטינים. קושנר אמר כי יהיה הסכם שלום כאשר הצדדים יהיו "מוכנים להגיד כן", אך הודה בכך שייתכן ששני הצדדים לעולם לא יעשו זאת.  
 
קושנר ציין גם כי "דרכי העבר לא עבדו, ואנו נמשיך לעשות את זה בדרך שיש לה מסגרת הגיונית", ואף העביר ביקורת על הרשות הפלסטינית, כשאמר: "הפלסטינים לא מחזיקים ברקורד טוב במיוחד כאשר זה נוגע לסגירת עסקאות".