בעדה הדרוזית דורשים מיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, להתנצל על ציוץ שפרסם בטוויטר, והשתמע ממנו זלזול כלפי בני העדה על רגע דרישתם לתיקון חוק הלאום. נתניהו הבן הגיב לציוץ של רני רהב שכתב: "הגיע הזמן שלכבוד העדה הדרוזית המפוארת הכנסת תעדכן את חוק הלאום באופן מיידי. כולנו אחד!". בתגובה צייץ יאיר נתניהו: "אנחנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית-דרוזית בארץ ישראל, היא מדינת ישראלדרוזיסטאן".




הציוץ עורר סערה וגרר תגובות רבות. באחת מהן נשאל יאיר נתניהו: "יכול להיות שאתה צוחק על העדה הדרוזית? כי זה נראה ככה". נתניהו השיב: "יכול להיות שאני חושב שזאת מדינת הלאום של העם היהודי בלבד! כמו ש-22 מדינות ערב הם של העם הערבי בלבד (כולל סוריה ולבנון, אך ורק הלאום הערבי, לא הדרוזי) כמו שצרפת היא מדינת הלאום של העם הצרפתי בלבד! זכויות *אזרחיות* שוות לכולם! זכויות *לאומיות* רק לעם היהודי במדינתו היחידה והזעירה".



בעדה הדרוזית הגיבו בחריפות לציוץ של יאיר נתניהו. ח"כ לשעבר סאלח סעד דרש ממנו להתנצל ואמר: "הדרוזים בישראל לא מחפשים להקים מדינה, אנחנו דורשים התנצלות מהבן של המושחת נתניהו , אנחנו דורשים יחס הולם את תרומתנו למדינה .ואני מודיע לך, הבי בי של המושחת נתניהו, חוק הלאום יתוקן בענק".



גם ח"כ ע'דיר כמאל מריח (כחול לבן) הגיבה לדברים וכתבה בפייסבוק: "אתה ילד חצוף! יאיר נתניהו עברת כל גבול. תתנצל מיד! לא ניתן לך לזלזל בנו הדרוזים. אנחנו מבטיחים לך שנקדם תיקון חוק הלאום להבטחת שוויון אזרחי מלא לכלל אזרחי המדינה. תתבייש!".




ראש המרכז הישראלי-הדרוזי, ד"ר אמיר ח'ניפס, התייחס לדבריו של בן ראש הממשלה וכתב: "חבל שבנו של ראש הממשלה מתייחס בצורה כה מזלזלת ודוחה רבים מבני העדה הדרוזית הגאים בשייכות ובישראליות שלהם. אני מקווה שקשר זה ימשיך ויתקיים לדורי דורות למרות החוקים הגזענים של אבא נתניהו והבדיחות חסרות הטעם של נתניהו הבן".



סא"ל מיל' מוניר דהר, חבר פורום הקצינים הדרוזים הפועלים לתיקון חוק הלאום כתב בפוסט תגובה בפייסבוק: "אדון יהיר, האם טחו עיניך לראות אדון צעיר רברבן, מה זה הזלזול הזה בעדה אצילה ומכובדת? תדע לך שצלולה היתה החבית ועכרת אותה. אתה עוטה חרפה על ציבור שלם ושתיקתך יפה מדיבוריך. אתה זורע אל הקוצים, צמוק רוח וטועה כמקל של סומא. טול קורה מבין עינייך ותתנצל בפני העדה הדרוזית".



עוד הוסיף כי "קול דמי חללינו הדרוזים צועק מן האדמה. הם לא שירתו את מדינתם כדי שאחד כמוך שנלחם רק בכתיבת דברי הבל ויורה אבני בליסטראות על ישראלים ופוגע בגיבורים לבלי חת. האם דמך יותר אדום מדמם של חללנו?!!! אתה מכניס את ראשך בקולר פנוי מבלי לחשוב, קצר דעת המזמין קוץ ודרדר וזורע רוע ומדון בקרקע פוריה".



"לא הייתי מכפיש באפר עדה שלמה ועושה חוכא ואטלולא בנושא זה - מום שבך אל תאמר לחברך. טול קורה מבין עיניך, אדוני המשמיץ הטובל ושרץ בידו! דבריך כלחישת שרץ המרעילה כל חלקה טובה בארץ הזאת. הדרוזים הם הישראלים האמיתיים, בני חיל ואבירי לב. בטוחני שלא למדת דרך ארץ מהי ואת אשר כתוב בתנ"ך: ואהבת לרעך כמוך".



עוד כתב בתגובתו הנרגשת כי "אנחנו לא תובעים מדינה לדרוזים, אלא אנו הלפיד לפני המחנה, בשם כל הישראלים, ומובילים מאבק עיקש לתקן את חוק הלאום, ולהשאיר את ישראל יהודית, דמוקרטית ושוויונית. ככה כוונו מייסדי המדינה ולכך כיוון ז'בוטנסקי".