שר החוץ ישראל כ״ץ ביקר באבו דאבי במסגרת ועידת האו״ם לענייני סביבה. במשרד החוץ ציינו היום כי זוהי נסיעה ראשונה של שר בכיר ישראלי למדינה ערבית מיד לאחר ועידת בחריין ובמסגרת זו פגש השר גם את מזכ״ל האו״ם והעלה בפניו את נושא השבויים והנעדרים הישראליים.

בנוסף, קיים השר כ״ץ פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות. עוד צוין, כי בפגישה נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים.

עוד הוסיפו במשרד החוץ: "כמו כן נידונה הפעילות המשותפת לקידום הקשרים הכלכליים בין המדינות בתחומים שונים, כמו טכנולוגיה מתקדמת, אנרגיה, חקלאות ומים. במסגרת זו השר כ״ץ הציג את יוזמת "המסילות לשלום אזורי" לחיבור כלכלי ואסטרטגי של סעודיה ומדינות המפרץ, דרך ירדן, לרשת הרכבות הישראלית ולנמלי חיפה בים התיכון".

צילום: משרד החוץ


השר כ״ץ בסיום הביקור: "אני נרגש לעמוד כאן באבו דאבי ולייצג את האינטרסים של מדינת ישראל מול מדינות המפרץ הערביות. זוהי עליית מדרגה משמעותית בקשר בין ישראל לבין מדינות האזור. אמשיך לפעול ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את מדיניות הנורמליזציה מתוך עוצמה שאנחנו מובילים, המבוססת על יכולותיה של ישראל, הן בתחומי הביטחון והמודיעין והן בתחומים האזרחיים השונים. אני רואה בזה את אחד האתגרים המרכזיים בתפקידי כשר החוץ ובכוונתי להמשיך ולהוביל מדיניות זו גם בעתיד".