העיתונאי קלמן ליבסקינד, מכותבי הטורים במעריב אונליין, התעמת היום (שני) עם סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, על רקע דבריו של האחרון, לפיהם "יש אצלנו עדות לחברה הנאצית", זאת במסגרת ראיון בכאן ב'. 



בציוץ בטוויטר כתב גולן: "קלמן תפסיק לסלף, תפסיק לקחת חצאי משפטים ולהוציא אותם מהקשרם. תהיה הגון- החברה שלנו זקוקה למנהיגות אחרת. בוא נתמקד בעיקר, בוא נחזיר את ישראל לשפיות". הדברים נכתבו בתגובה לציוץ של ליבסקינד, שציטט את דבריו של גולן.



ליבסקינד לא נותר חייב והשיב לו: "הנה הציטוט המדוייק. קחו אותו מכאן: שאלה: "אז אנחנו לא שווים לחברה הנאצית, אלא יש אצלנו רק עדות לחברה הנאצית?" יאיר גולן: "נכון, בדיוק, ככתוב בעברית תקנית, בהחלט כך".


כאמור, במהלך התכנית נשאל גולן: "אז אנחנו לא שווים לחברה הנאצית, אלא יש אצלנו רק עדות לחברה הנאצית?", וענה: "נכון, בדיוק, ככתוב בעברית תקנית. בהחלט כך".



כזכור, גולן התבטא בעבר מספר פעמים באמירות שנויות במחלוקת, כשהזכורה ביותר היא האמירה לפיה "אם יש משהו שמפחיד אותי בזכרון השואה הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 90-70 שנה, ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום ב2016". את הדברים אמר בטקס ערב יום השואה, כשהוא משמש כסגן הרמטכ"ל.