זעם על דברי ראש ישיבת עטרת ירושלים בעיר העתיקה, הרב שלמה אבינר, שאמר כי נשים לא צריכות להיות בפוליטיקה. כזכור, אבינר ועוד עשרות בכירים פרסמו במהלך השבוע גילוי דעת שמשמעותו התנגדות לכך שאת הרשימה המאוחדת של מפלגות הימין הדתיות תוביל איילת שקד. בדברים שאמר היום (חמישי) לכאן ב' ציין אבינר כי מקומן של נשים הוא לא בפוליטיקה ושלל את עמידתה של שקד בראשות מפלגה של הציונות הדתית.
"אנחנו חושבים שצריך מפלגה דתית. מדינה זה לא רק כלכלה וביטחון, זה אמונה. צריך אנשים שחייהם זה תורה ויכולים להוביל את המאבקים האלה לטובת האומה", אמר אבינר בראיון לכאן ב', "האם מפלגה זה בשביל מנדטים? בהרבה מדינות בעולם אפשר לקנות מפלגות והם מוותרות על הייעודים שלהן לטובת טובו הנאה שונות. כדי להילחם במסירות נפש על נושא מסוים צריך להיות שלם עם זה. עוד ציין אבינר כי עדיף לאבד מנדטים גם במידה ושקד מביאה יותר מנדטים. "גם אם אישה דתייה תעמוד בראש מפלגה זה לא בסדר. המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי", הוסיף.


ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב לדברי אבינר ואמר כי "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה. וגם לא ברבנות למען האמת".

ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, אמר בתגובה לדברי אבינר: "אותו הרב שקובע שרפלקסולוגיה ורפואה אלטרנטיבית הן כישוף. הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ודרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות. כנגד התופעה הזו אנחנו נלחמים. נמשיך לשמור על ישראל כמדינה יהודית אבל נלחם בתופעה של הפיכת ישראל למדינת הלכה".