סקר שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM מעלה: אילו היו הבחירות לכנסת ה־22 מתקיימות היום, מפלגה מאוחדת של העבודה בראשות עמיר פרץ יחד עם המפלגה של אהוד ברק הייתה מקבלת 14 מנדטים. 


 
לפי ממצאי הסקר, אם ירוצו המפלגות בנפרד, העבודה תקבל 6 מנדטים, ואילו מפלגת ברק - 4. במקרה זה כך תיראה חלוקת יתר המנדטים: הליכוד - 32, כחול לבן - 30, הרשימה המשותפת - 11, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 8, ש"ס - 7, איחוד מפלגות הימין - 6, הימין החדש (בראשות בנט) - 4, מרצ - 4. בחלוקה לגושים: גוש הימין - 57, המרכז־שמאל - 55, ליברמן - 8.
 
במקרה של איחוד בין ברק לעבודה, המפלגה המאוחדת תקבל 14 מנדטים, והנפגעות העיקריות הן כחול לבן שתאבד 3 מנדטים, ומרצ - המתנדנדת סביב אחוז החסימה. הסקר נערך על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית בקרב מדגם מייצג של 700 איש ואישה. 

עדיין לשון המאזניים. ליברמן. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

על רקע ממצאי הסקר נראה שפרץ בוחן איחוד כזה ברצינות. בראיון שנתן לכאן ב' הוא נשאל אם יהיה מוכן לוותר על ההנהגה לטובת חיבור עם ברק. פרץ השיב: "אם יסתבר שלהיות מספר שתיים במפלגתו של ברק יביא הכי הרבה מנדטים – נעשה זאת".
 
באשר למערכת היחסים בינו לבין ברק אמר: "ברק ואני פירקנו את כל המשקעים. אני בעד לעשות בדיקות בצורה רצינית ומוכן לחיבורים. המטרה היא להגדיל את הגוש ולהביא מצביעים מהימין". גורמים בסביבתו של פרץ ששוחחו עם "מעריב" הבהירו שוב כי אין כל כוונה לוותר מראש על המקום הראשון וכי הכל תלוי בשאלה מי יצליח להביא יותר מנדטים לגוש. 
 
פרץ צפוי להיפגש בימים הקרובים עם יו"ר "התנועה" לשעבר ציפי לבני ועם יו"ר גשר אורלי לוי־אבקסיס. המטרה: לצרף כמו שיותר כוחות מהמרכז והשמאל לגוש וכך להגדיל את כוחו. "אני מתכוון לפגוש את כל האישים בשבוע הבא, החל מבני גנץ ועד איימן עודה", חשף פרץ. 

בתוך כך, מפלגת ישראל ביתנו הגישה אתמול לרשם המפלגות עתירה נגד מפלגת הימין החילוני בראשות רון קובי, בדרישה שלא יאשר את רישום המפלגה. בעתירה, שהגיעה אתמול לידי "מעריב", נכתב: "הימין החילוני איננה מפלגה כמשמעותה בחוק המפלגות. יש יסוד לדעה שהמפלגה, המבקשת לקום תחת השם הימין החילוני, אינה אלא מפלגת קש שהוקמה לבקשת גורם בעל עניין כדי לגרוע קולות ממפלגת ישראל ביתנו".

קובי אמר בעניין זה אמש: "ליברמן, אשר מודע היטב לכוחה של מפלגת הימין החילוני שאני עומד בראשה, החליט לנסות לטרפד את הקמת המפלגה מתוך פאניקה ופחד. כמו שאמרנו: ליברמן נמר מקרטון, כל כולו מתואם עם אריה דרעי, כולל הקטע האנטי־חרדי שלו. אנחנו נגיע ל־4 עד 6 מנדטים ונחליף את דרעי במשרד הפנים. הציבור מאס בכפייה החרדית שבאה מהכנסת".

ובעוד המערכת הפוליטית עסוקה בבחירות, הגירעון בתקציב המדינה הולך ותופח. משרד האוצר חשף אתמול כי ביוני זינק הגירעון בתקציב המדינה ל־3.9%, עלייה קלה לעומת הגירעון בחודשים אפריל ומאי, שעמד על 3.8%. מדובר בבור תקציבי של כ־14 מיליארד שקלים.