המשטרה חקרה מידע מודיעיני, בפיקוחו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לפיו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומקורביו קידמו אינטרסים של חברה ממקסיקו שיש לה רישיון לכרות במכרות תמנע בערבה, כך נחשף הערב (רביעי) בכאן 11. 



הבדיקה במשטרה בנושא קידום האינטרסים של החברה המקסיקנית היא האם היה ניסיון להעניק לחברה המקסיקנית הטבות מפליגות מכספי ציבור, כאשר במסגרת זו נאספו עדויות בארץ ובחו"ל. 
לדברי גורמים במערכת אכיפת החוק, החקירה הוקפאה משום שלא היה מספיק מידע בשביל להמשיך בה. כרגע, לא ניתן להפוך את החקירה לגלויה. עוד צוין בדיווח כי עורך הדין יצחק מולכו, מקורבו ונציגו לשעבר של נתניהו, ייצג את החברה המקסיקנית בעבר.

נתניהו באירוע בשומרון: "לא נעקור אף יישוב יותר"

בתוך כך, ראש הממשלה השתתף הערב באירוע 40 שנה למועצה האזורית שומרון, ואמר לנוכחים: "קחו התחייבות - לא מוגבלת בזמן: אנחנו לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל בשום תכנית מדינית. אנחנו לא עוקרים אנשים - גמרנו עם השטות הזו. ישראל בהנהגתי לא חזרה ולא תחזור על שגיאות העבר. העובדה שאנחנו על הרכסים האלה, מאפשרת לנו להגן על המדינה כולה ולהבטיח את הביטחון והיציבות באזור. אילו השומרון לא היה בידינו, כל מקום היה נתון בסכנה ברורה ומיידית. אלה העקרונות המרכזיים שלנו. זו מולדתנו וארצנו. אנחנו נמשיך לפתחה ולבנותה". 
 
הוא חתם את דבריו באומרו כי "בכל תכנית מדינית לא אאפשר עקירה של אף יישוב ואף מתיישב. צה"ל ימשיך לשלוט בכל השטח מערבית לירדן בקעת הירדן. אני גם לא מבדיל בין גושי ההתיישבות לנקודות ההתיישבות הבודדות. כל נקודת יישוב כזאת היא ישראלית מבחינתי. בימים אלו אני פועל להכרה בין לאומית בעקרונות הללו".