שר החינוך החדש, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התבטא הערב (שבת) בשורת נושאים מדיניים וחברתיים, בראיון שפורסם בחדשות 12. במהלך הראיון הביע פרץ את עמדותיו לגבי הקהילה הגאה, והודה כי הוא מאמין בטיפולי המרה להומוסקסואלים, אשר נועדו לשנות את נטייתם המינית, ואף הוסיף כי הוא לקח חלק בטיפולים כאלו.

כאשר נשאל בנושא זה ענה שר החינוך כי "אני חושב שכן ניתן להמיר להט"בים. אני יכול להגיד לך שיש לי היכרות עמוקה מאד בנושא החינוך וגם עשיתי את זה". 
כלומר, בא אלייך תלמיד הומוסקסואל, מה אתה אומר לו?
"אני קודם כל מחבק אותו, אמרתי לו בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שקודם כל הוא יכיר את עצמו היטב ואז הוא יחליט". 

תתן כסף לאיג"י? לתנועת הנוער הגאה?
"אם היא תנועת נוער לגיטימית בישראל, אז למה לא. אני לא מתכוון לגעת בתקציב הזה". 
תאפשר לנציגים של איג"י להיכנס לבתי הספר? 
"אני אצטרך לעיין במה המסרים שלהם ומה הם עושים, ואם הם פותחים את החשיבה לשונה ולשוויוניות של זה, בהחלט צריך לחשוב על זה בצורה רצינית". 

הורוביץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"לפטר אותו לאלתר"

דבריו של פרץ עוררו סערה בקרב הציבור, חברי הקהילה ופוליטיקאים רבים. יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ, הומוסקסואל מוצהר, הראשון במדינת ישראל אשר מוביל מפלגה. "רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטייה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים?", אמר הורוביץ בתגובה.  

ח"כ יאיר לפיד מסר: "עד שרפי פרץ לא יעבור טיפולי המרה מהדעות החשוכות והמטורפות שלו הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר חינוך". 
 
ח"כ שלי יחימוביץ צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "טיפולי המרה הם סאדיסטיים, אכזריים ופרימיטיביים. דמיין אדוני שר החינוך רפי פרץ שישלחו אותך לטיפולי המרה כדי לאלץ אותך להימשך לגברים. חושבת על להטב"ק בבתי הספר ששומעים את הזוועה הזאת מפי שר החינוך שלהם ויש לי דמעות בעיניים."
 
ח"כ איציק שמולי, הומוסקסואל מוצהר, אמר: "מאחל ל'רברפי' רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר". 
 
מצעד הגאווה בירושלים. צילום: רויטרס


יו”ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, אמר בתגובה: "דברייך אינם אנושיים ואינם יהודיים. המרה צריך לעשות לשכר המורים, לכיתות הצפופות ולתשלומי ההורים המופקעים. הגיע הזמן שתפסיקו להתערב בחייהם האישיים של אזרחים. לכל אדם הזכות לאהוב, להתחתן ולהקים משפחה עם מי שהוא בוחר. בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יעשו המרה לימין הקיצוני ממשרד החינוך". 

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שר החינוך *של נתניהו*, מקדם טיפולי המרה ללהט"ב?
ממשלת ימי הביניים? תוהו ובהו וסמוטריץ׳ על פני תהום? הלו, כאן ישראל 2019. ביבי, פרץ, אתם לא תמירו אף אחד. אנחנו נמיר את ממשלת החושך שלכם בממשלה נאורה, של שוויון, ערכים ודמוקרטיה".

ב"איגי", ארגון הנוער הגאה, המתוקצב על ידי משרד החינוך, אמרו בתגובה: "אסור לאיש לכפות על אף נער או נערה להילחם בהעדפה או זהות מינית ומגדרית. אסור להציע לאנשים צעירים להישאר בארון או גרוע מזה, לחיות בזהות בדויה. אלימות מהסוג שבטעות קוראים לה 'טיפולי המרה' צריכה לצאת מהחוק, אנחנו נמשיך להיאבק כדי שלכל נערה ונער בישראל יהיו חיים גאים ובטוחים. הדרך הכי טובה להיאבק: לשמוח ולחיות ולחנך בגאווה".

האגודה למען הלהט"ב מסרה בתגובה: "יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך פרץ: לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בופובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים. טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שמדובר בטיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי ולגרום למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ אישית לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר: טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".