חברי מועצת העיר טבריה הצביעו הלילה בפעם הרביעית נגד תקציב עיריית טבריה, זאת לאחר ארכה נוספת שקיבל ראש העיר, רון קובי, משר הפנים אריה דרעי. בתוך שבועיים יזומן ראש העיר רון קובי לשימוע ויתכן כי יפוטר וימונה במקומו ראש עיר ממונה מטעם המדינה.

קובי תקף הערב (שני) שוב את שר הפנים דרעי וטען כי ניסה להכשיל אותו מאז נבחר. "אריה דרעי נכנס פה למצב שלקחו לו את העיר שהוא חשק בה. נתנו להם להיות בגירעונות אדירים של מיליונים בשנה. היום הלכתי לבג"צ. 48% רוצים את השינוי הזה. העיר היום בעלייה, חוגגת", אמר קובי בראיון לערוץ 12.
"אריה דרעי בלחץ, ליברמן בלחץ, ביבי בלחץ מהמפלגה שלנו. מנכ"ל משרד הפנים לא נפגש איתי כמעט חוץ מפעם אחת. אני אחליף את אריה דרעי במשרד הפנים", הוסיף קובי.

עוד הבטיח ראש עיריית טבריה כי יפתח בשבת הקרובה את החוף הנפרד בעיר. "בשבת הזו אני מתכנן אוטובוס מהשכונות. אני אפתח את החוף הנפרד בשבת. נגמרה ההגמוניה של אריה דרעי. אני קורא לראש הממשלה - תשחרר מאריה דרעי את החיבוק דב שלו". עוד ציין: "הימין החילוני הולך לקבל בין 6 ל-10 מנדטים בבחירות הקרובות".


כזכור, קובי, שנבחר לאחר קמפיין בוטה בו תקף את החרדים בעיר ואת אנשי העירייה מולם התמודד, לא הצליח להרכיב קואליציה בעירייה ולהשיג תומכים למדיניותו. במהלך הקמפיין, נהג קובי להעלות שידורים חיים רבים לפייסבוק בהם תקף את יריביו, מה שהקנה לו פופולריות גדולה בטבריה והעניק לו בסופו של דבר את הניצחון. גם לאחר שנבחר, המשיך קובי לשדר מהפייסבוק ולהשתמש בשפה בוטה, כאשר זכור במיוחד הוויכוח בינו לבין מבקר העירייה בני אליהו בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בסיומו נטש את הדיון.
 
בחודש שעבר הגיש קובי בקשה לרישום מפלגת "הימין החילוני" לרשם המפלגות, בדרך להקמת מפלגה שייתכן ותתמודד בבחירות לכנסת ה-22. בין מטרותיה של המפלגה, ציין קובי בטופס הבקשה לרישום המפלגה, יהיו נושאים כלכליים כגון הקמת אוניברסיטה בגליל, דיור ציבורי, השקעה בחינוך וצמצום אפליית הפריפריה בשירותים חברתיים, אך גם נושאים הקשורים למאבק בכפייה הדתית בדגש על תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים וגיוס חרדים. עוד הצהיר קובי בטופס הרישום כי המפלגה תשאף לקבל לידה את משרדי הפנים ופיתוח הגליל והנגב למען הגשמת מטרות אלה..