הדיילי מייל הבריטי השיב היום (חמישי) לאיום תביעת הדיבה מצד יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בעקבות הפרסום בעיתון על פגישתו, לכאורה, עם המיליארדר האמריקאי שהורשע בעבירות מין, ג'פרי אפשטיין. מטעמו של אהוד ברק נמסר בתגובה: "כפי שנתכתב במכתב מטעם עורכי הדין לדיילי מייל - תוגש נגד העיתון תביעת דיבה".



בהודעה שנמסרה מטעם כלי התקשורת הבריטי נמסר: "הדיילי מייל עומד מאחורי הפרסום האחרון על יחסיו של אהוד ברק עם הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין ב-100%. נציין כי טענתו של ברק, לפיה הוא לא לקח חלק בפעילות הבלתי חוקית של אפשטיין, היא הכחשה של טענה שמעולם לא העלינו". 

"הכתבה עסקה בתמונות של ברק, כשהוא נכנס לביתו של אפשטיין במנהטן, כשפניו מכוסות ברובן בינואר 2016, בערך באותו זמן שבו נכנסו למקום ארבע צעירות (שצולמו גם הן)", צוין עוד בתגובה. 

בדיילי מייל הבהירו כי "צילומים אלה פורסמו במקור בשנת 2016, ולא זכו לתגובה, כאשר ברק תואר אז רק כ'אדם בלתי מזוהה'. הסיבה לפרסום האחרון היא שברק הודה שהוא האדם שצולם בתמונות, שהעלו תהיות לגיטימיות בנוגע לטענתו כי הוא 'מעולם לא פגש את אפשטיין בחברת נשים או בחורות צעירות'. אין זה נכון לטעון כי הדיילי מייל לא ניסה ליצור קשר עם ברק. נעשה ניסיון כזה שלא צלח". 
 
אפשטיין. צילום: רויטרס
אפשטיין. צילום: רויטרס

"אף על פי כן", צוין עוד, "בכתבה הובלטו הציטוטים שניתנו ל'דיילי ביסט' יום לפני הפרסום, שכללו את הסבריו של ברק לפניו המכוסות ולביקורו בביתו של אפשטיין. ההצעה שהכתבה פורסמה בזדון כדי 'להועיל ליריבו הפוליטי' היא אבסורדית. לדיילי מייל אין כל השקפה פוליטית ביחס לפוליטיקה הפנימית של ישראל, שהיא עניין חשוב עבור העם הישראלי". 
"עם זאת", סיכמו בכלי התקשורת, "מכיוון שברק הוא דמות פוליטית בולטת ביותר המעורבת כיום במערכת בחירות בישראל, ברור לחלוטין כי מדובר בסיפור בעל חשיבות ציבורית. ובקיצור, דיילי מייל לא יסיר את הפרסום כפי שנדרש. בנוסף, אנו סבורים כי תיאורו של ברק את הפרסום כ'עלילת דם' הוא תיאור מעליב וקיצוני, ודורשים כי הוא יחזור בו באופן מיידי".