שר החוץ ישראל כ"ץ מקיים בימים אלה ביקור ראשון בוושינגטון, במהלכו היה צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו. על פי הדיווח שפורסם הערב (שבת) ב"חדשות 13", פומפאו השיב בשלילה לבקשת השר הישראלי, זאת בשל אילוצי זמן. עם זאת, באותם הימים בהם שהה כ"ץ בארצות הברית, פומפאו כן נפגש עם שרי חוץ אחרים.
מוקדם יותר השבוע, כ"ץ נפגש לפגישה פומבית ראשונה עם שר החוץ של בחריין שיח חאלד אל אחמד אל חליפה. הפגישה הפומבית והצילום המשותף תואמו מאחורי הקלעים על ידי אנשי מחלקת המדינה האמריקאית, במסגרת הוועידה לחופש דת בוושינגטון שמארח מזכיר המדינה מייק פומפאו. ממשרד החוץ נמסר כי "השניים שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות וסיכמו להמשיך לעמוד בקשר".

כזכור, לפני כשבועיים ביקר השר כ״ץ באבו דאבי שם נפגש עם אישיות מדינית בכירה באמירויות. הוא סיכם לאחרונה עם רה״מ על הצבת יעד ברור למדיניות החוץ הישראלית, לקידום נורמליזציה וחתירה לחתימת הסכמי שלום בין ישראל למדינות המפרץ הערביות, במהלך בשנים הקרובות. מהמשרד נמסר כי יובילו את המדיניות "בתמיכת ראש הממשלה ובשיתוף כלל הגופים העוסקים בנושא. יצויין כי גם האמריקאים מעורבים ומסייעים במגעים".