הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (שלישי) פה אחד את תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות 700 יחידות דיור פלסטינים בשטחי C, אשר נמצאים בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית. 


חבר הכנסת גדעון סער התייחס הבוקר בכאן ב' לתכניתו של ראש הממשלה, ואמר כי "בשטחי C משתוללת בנייה פלסטינית בלתי חוקית עם מימון אירופאי. המטרה של אותה בנייה היא לנסות לחנוק את ההתנחלויות ולהשתלט על שטח, וצריך להיאבק בזה". 
 
לדבריו, "מתנהל מאבק בינינו לבין הערבים על השטח. במאבק הזה אני לא מהאו"ם, אני בעד מדינת ישראל. אנחנו צריכים להבין - היום אנחנו במאבק על שטחי C, והמאבק הזה יקבע האם הם יקיפו את ההתיישבות ותיסלל הדרך למדינה פלסטינית".

סמוטריץ'. "אנחנו מובילים מהפך". צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
סמוטריץ'. "אנחנו מובילים מהפך". צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90


יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס אף הוא לנושא בתכנית של אראל סג"ל ב-103FM ואמר כי "אנחנו מובילים מהפך. עשר שנים למדינת ישראל לא הייתה אסטרטגיה לגבי שטחי C. הפלסטינים בצורה שיטתית קבעו עובדות בשטח, הם השתלטו ביהודה ושומרון והכל מול אפס מעשה של מדינת ישראל. אנחנו סובבנו את הספינה. סוף סוף מדינת ישראל מבינה את האסטרטגיה שלהם ומשרטטת לעצמה את האסטרטגיה, ותודה לרגבים על זה. אני רוצה להחיל את הריבונות שם ולקחת את האחריות ולקבוע איפה הם יגורו".
 
חבר הכנסת מוטי יוגב תקף אף הוא אתמול את הכוונה לאשר את התכנית, ואמר בגלי צה"ל כי "מזה 20 שנה קיימת תכנית שמטרתה להשתלט ולכבוש את שטחי C באמצעות פיתוח קרקע. הפלסטינים הקימו מבנים בצורה מאסיבית מאוד, ויש לאכוף את הבנייה הבלתי חוקית". 
 
כידוע, שטח C מהווה 60% מיהודה ושומרון. ב-2005 פינתה ישראל את שטח C שברצועת עזה מתושביו היהודים במסגרת תכנית ההתנתקות, ומאז נותרו שטחי C רק ביהודה ושומרון. השטח כולל התנחלויות, יישובים פלסטינים, בסיסים ושטחי אש של צה"ל ואזורים בלתי מיושבים.