האם זאת הסיבה מדוע אושרו 700 יחידות הדיור הפלסטיניות בשטחי C? על פי דיווח הערב (רביעי) ב"החדשות 12", לפני שהתקבלה ההחלטה פה אחד בקבינט - כאשר גם חברים כמו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הצביעו בעדה, הזהירו גורמים משפטיים את הקבינט כי בית הדין הבינלאומי קרוב להכרעה האם להתערב בסכסוך הישראלי פלסטיני ולפתוח חקירה נגד פעולותיה של ישראל ביהודה ושומרון.



על פי אותם המשפטנים, התקופה הקרובה תהיה תקופה רגישה במיוחד, ועל כן יש להימנע מפעולות "פרובוקטיביות" כמו פינוי חאן אל אחמר או הנפקת אישורי בניה רק בהתנחלויות. עוד דווח כי בתחילה הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה להעניק אישורים רבים יותר לפלסטינים, אך בשל לחץ מימין, בחר ראש הממשלה להביא לקבינט הצעה מצומצמת יותר.



ברשות הפלסטינית דחו את המחווה הישראלית.  "אין מקום להשוואה בין פלסטינים למתנחלים",אמר ראש הממשלה הפלסטיני אחמד א-שתייה קרא גם לקהילה הבינלאומית להתערב בסכסוך הישראלי פלסטיני ולעצור את ישראל שלטענתו מפרה את החוק הבינלאומי בבניית ההתנחלויות. "בנייה בשטחי C היא זכות פלסטינית שלא ניתן לסחור בה, ואי אפשר להשוות את זכותם של הפלסטינים לזאת של המתנחלים", אמר א-שתייה בהודעה. בכיר נוסף ברשות הפלסטינית שוחח עם עיתון הג'רוזלם פוסט והעריך כי מטרת ממשלת ישראל היא לספח שטחים נרחבים בשטחי C, בתמיכת ממשל טראמפ במסגרת תוכנית המאה.



במקביל לאירועים אלה, הגיע הערב שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וחתנו, ג'ארד קושנר, לסדרת ביקורים במזרח התיכון. בתחילה נפגש קושנר עם מלך ירדן עבדאללה השני, שנחשב למקורב לרמאללה, ומהווה ערוץ תקשורת חלופי בין הבית הלבן לרשות הפלסטינית, לאחר שהרשות ניתקה את קשריה עם בבית הלבן, ובשעות אלה הוא נפגש עם נתניהו.