עורך דין ברק כהן התראיין הבוקר (חמישי) לתוכנית של סיוון כהן ב-103FM והתייחס לתלונה שהוגשה נגדו על ידי בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, בגין הטרדה. נתניהו טען כי בעודו יושב במסעדה נכנס כהן והחל לצלם אותו תוך שהוא מקניט אותו לגבי אביו ומטיח בו טענות והאשמות ובכך הוא רואה הטרדה: "פעם אחר פעם שהוא עוקב אחרי, מגיע למקומות בהם אני נמצא ומתחיל לצלם ולגדף אותי. יש דרך לנהל ויכוחים פוליטיים, בריונות והטרדת אזרחים לא-מעורבים הן חד משמעית לא הדרך".

אנחנו עם ברק כהן שנעצר אתמול אחרי שהטריד את בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו.
"למה את אומרת נעצר? למה את לא אומרת נעצר ושוחרר בגין חקירת סרק שאין בה כל עבירה. חקירת הסרק הכי קצרה שהייתה לי מאז התחלתי לפעול נגד השלטון הבזוי הזה".
בת זוגך פרסמה סרטון שמתעד, את הרגע הזה, פשוט דופקים לכם בדלת אתמול אחה"צ? מה היה שם בדיוק?
"שלטון נתניהו מומחה בתפאורות ולא במהות. הרי אפשר היה להתקשר אליי, אני לא נמלט ומגיע לחקירות. יכלו להתקשר ולומר: 'אדוני, בוא לתחנת המשטרה'. הייתי בא. רצו שייצאו דיווחים שאני עוכבתי לחקירה, אז הביאו ניידת שבאה ולקחה אותי לתחנת המשטרה. אמרו 'שלום, אבנר נתניהו אמר שאמרת לו דברים כאלה וכאלה'. עניתי: 'נו, רואים את זה בסרטון, מה החידוש, מה הבעיה בזה?'. 'אתה אמרת לו?', אני עונה כן. 'מה יש לך עוד להגיד?',  'כלום. זאת לא עבירה. מדובר באדם שיש לו סממנים פוליטיים מובהקים'. פירטטתי ונימקי, הסברתי. לחצנו ידיים, כל אחד הלך לדרכו. כל מהדורות התקשורת אמרו 'עוכב לחקירה', בורים ועם ארצות. הטענה כלפיי, שאין לה בסיס, הייתה פגיעה בפרטיות - שאני פרסמתי סרטון שבו יש פגיעה בפרטיות. כל גופי התקשורת מה עשו? פרסמו את הסרטון? הם לא עשו את אותו מעשה? פי אלף". 

בשלב זה צורף לדיון עורך הדין יורם שפטל והחל עימות בין השניים:
שפטל: "לא ראיתי את הסרטון אבל אני יודע פחות או יותר את פרטי האירוע. אדון כהן מציג את עצמו כנגזל, אבל הוא למעשה קוזאק נגזל".
כהן: "אני לא הצגתי את עצמי כקורבן או קוזאק נגזל. אתה שמעת ממני שאני קורבן?".
שפטל: "מה שמשתמע מדבריך הוא שאתה קורבן ולמעשה אתה קוזאק פראי דוחה משתלח". 
כהן: "אני כורדי ותימני".
שפטל: "שנטפל לאבנר נתניהו".
כהן: "לבן של הגנב שנושא נאומים פוליטיים". 
שפטל: "אתה פרחח".
כהן: "תגיד לי, אתה דוגמה למשהו? אתה ייצגת את דמאניוק".
שפטל: "ברגע שמסתכמות הטענות של בהמות כמוך אתה.. אני עם הבהמה הזאת לא מוכן להיות על הקו".
כהן: "לך תלקק לאמיר אוחנה. אתה רוצה ללקק לממסד. עוד אובייקטיבי, מה עשית עם אוחנה תספר לנו. מי זה שפטל? כל אחד שם לי מגן דוד על הצוואר נהיה לי דובר רהוט. יאללה". 

 

בשלב זה עורך הדין שפטל ניתק את השיחה בזעם והמגישה פנתה לברק כהן: ברק, אני צפיתי בסרטון וחשתי אי נוחות.
"מה זה העניין שלך מה הרגשת? אני מכבד אותך. את אכפת לך מאי הנוחות שיש לי? מה אכפת לי מאי הנוחות שלך?". 
שפטל חוזר אלינו. אני רוצה להתעסק בעניין המשפטי. יש עבירה פלילית במעשיו של כהן?
"מבחינה טכנית כן, אבל בפועל כאשר יש התנגשות בין סוג כזה של עבירות מעדיפים, ובצדק, את חופש הביטוי. טכנית, יש כאן עבירה קשה של פגיעה קשה בפרטיות אבל תמיד יש גם שיקולים של אינטרס ציבורי כשבא תובע להגיש כתב אישום. האינטרס הציבורי של שמירה על חופש הביטוי במקרים כאלה מתגבר על האינטרס הציבורי של לבוא חשבון בדין הפלילי גם כאשר יש מבחינה טכנית משפטית עבירה". 
 
כהן: "חידוד קטן באספקט המשפטי – זה לא שמדובר ברמה הטכנית בעבירה פלילית. אני מחדד: חוק הגנת הפרטיות מניח מקרים שבהם יש פגיעה בפרטיות ואז בענף השני מדובר על פגיעה, שגם אם היא קיימת, היא לגיטימית".

מותר לכהן לעשות את זה, זה חוקי לחלוטין?
"כן, רק שאם הוא מצלם ומפיץ את זה בתקשורת יש כאן בעיה של פגיעה בפרטיות אבל כפי שאני אומר זאת לא פגיעה שצריכה להגיע לכדי הגשת כתב אישום". 
 
טענו ברק כהן ותומכיו שאם לא היה מדובר בבנו של ראש הממשלה כל הקרקס לא היה מתרחש.
"בסדר, זה סוג טענות אי אפשר להוכיח אותן בשום צורה. אז הוא אמר. העניין של לייחס כוונת זדון של יד נסתרת שנתניהו מפעיל את המשטרה כמו מריונטות שלעת עתה בסה"כ מעורבת בשלוש חקירות שעצם החקירות הן עברייניות, לא נושא החקירה, היא טענה אינפנטילית כי כולנו רואים איך נתניהו "שולט" במשטרה. זה קשקוש שאין לו כל שחר, ולא ניתן להוכחה בשום צרה שהיא".

כזכור, ביום שבת העלה כהן סרטון לפייסבוק, בו הוא נראה "מטריל" את בנו של ראש הממשלה, שנראה בבילוי עם חברתו במסעדה בתל אביב. "מה עם הגניבות של אבא? כמה אבא גנב, תגיד? כמה שוחד הוא קיבל? כמה זה יוצא?" אומר כהן. "יש פה אח של זנאי קטן, הוא מקבל נהג מאבטח, מה עוד? כמה אצתם מקבלים, כמה אוכלי שוחד? מי מממן את זה, הבן של קובי מימון?. (פונה למלצרית ומצביע על נתניהו) את מוציאה את החשבון לבן של קובי מימון? הם לא משלמים אף פעם, המשפחה הזאת לא משלמת. הם לא יודעים לשלם, רק לגנוב. משפחה של גנבים. ארגון פשיעה".