משבר ביחסים לקראת עסקת המאה? אל קודס אל ערבי העיתון הערבי היוצא בלונדון דיווח היום (שבת) כי עבדאללה השני דחה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר היחסים הרעועים בין שתי המדינות וחוסר שביעות רצונו של המלך מתוכנית השלום של הבית הלבן. כל פי הדיווח, נתניהו ועבדאללה שוחחו טלפונית ונתניהו הציע לעבדאללה להיפגש - דבר אותו האחרון "דחה בתוקף", מכיוון שהאמין שמדובר בתרגיל לקראת הבחירות בישראל. עוד נאמר בדיווח כי הסירוב הכעיס את נתניהו עד מאוד. מקור ירדני רשמי אמר לעיתון כי היחסים בין ישראל לירדן התערערו על רקע התגבשות "עסקת המאה", אותה ירדן דוחה.



אל קודס אל ערבי התייחס גם לדיווח, שהוכחש בינתיים, כי בכוונת הבית הלבן להזמין את מנהיגי מדינות ערב לפסגה עם הנשיא דונלד טראמפ, שם יחשוף בפניהם את תוכניותיו לעסקה בין ישראל לפלסטינים. על פי העיתון, ירדן לא מעוניינת לקחת חלק ביוזמה זו, מכיוון ששם רואים בה המשך לסדנת בחריין, אליה ירדן שלחה נציגות מדרך נמוך ורואים בה לא יותר ממפגש תמונות, ללא תוכן. ירדן גם מתנגדת לגישה המסתמנת בעסקת המאה, ובביקורו האחרון של יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר השבוע, הבהיר לו המלך כי רק תוכנית הכוללת את פתרון שתי המדינות כשירושלים המזרחית בירת פלסטין יפעל. "אם טראמפ מעוניין בשיח אמיתי, נשקול את צעדינו מחדש", אמרו בירדן.



הדיווח מצטרף לדיווח קודם שפורסם באתר החדשות הסעודי "אילאף", כי גם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל ח'ליפה דחה בקשה דומה של ראש הממשלה נתניהו לפגישה בין השניים. לפי הדיווח, שליח מיוחד, מלווה בשלושה אנשי מודיעין, שהביאו לבחריין מידע מודיעיני רגיש, הציע שהפגישה תתקיים במהלך חודש אוגוסט, אך המלך סירב בטענה כי "לא הגיע הזמן לפגישה". המקור הוסיף עוד, כי "נתניהו רצה לתעל את הפגישה עם מלך בחריין למטרת קמפיין הבחירות שלו". בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווח בנוגע לבקשה לפגישה בבחריין, והכחישו את הסירוב הירדני.